Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@05:55:16 GMT

مسکو آماده پاسخ نظامی به ناتو است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۵۰۳۴

مسکو آماده پاسخ نظامی به ناتو است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) هشدار داد که اگر ناتو به نگرانی‌های امنیتی مسکو توجهی نکند، روسیه آماده پاسخ نظامی است.

ریابکوف در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: «من گفتم اگر ناتو دوباره نگرانی‌های مسکو را نادیده بگیرد، راه مناسب برای پاسخ  پیدا خواهیم کرد از جمله از طریق ابزار‌های نظامی و فنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجددا تکرار می‌کنم ما باید بین فعالیت‌هایی که برای مان نگران کننده است تعادل برقرار کنیم، زیرا در غیر این صورت تنش بین دو طرف افزایش می‌یابد.»

او در ادامه تاکید کرد که روسیه به دنبال جلوگیری از افزایش تنش بوده و از لزوم انجام گفت‌وگو برای جلوگیری از پیامد‌های جدی آن آگاه است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه دو پیش نویس در مورد ارائه تضمین‌های امنیتی و قانونی از سوی آمریکا و ناتو را منتشر کرد. در صورت موافقت با این پیشنهادها، ناتو از پیشروی در شرق اروپا منع خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر از ناتو خواسته بود تا گفت‌وگو‌های اساسی درباره تضمین امنیتی بین دو طرف را آغاز کند.

قابل ذکر است که اخیرا تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین افزایش یافته و مقامات اروپایی و آمریکایی علی رغم مخالفت مقامات روس، این کشور را به تلاش برای حمله نظامی به اوکراین متهم کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ناتو سرگئی ریابکوف ولادیمیر پوتین تنش روسیه و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که ناتو هرگز هیچ طرح مخربی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مذکور با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: همانطور که قبلا اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک اتحاد دفاعی است (!)، بدون هیچ طرحی در مورد روسیه، هرگز آنها را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش تاس، در جریان اجلاس ماه جولای سال ۲۰۲۳ در ویلنیوس، سران ائتلاف نظامی ناتو روسیه را «جدی ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت» نامیدند و اولین طرح دفاعی در صورت درگیری با روسیه از دوران جنگ سرد را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگ علیه ناتو بجنگد را یک هذیان خوانده بود.

کد خبر 6092542

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه