Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ملکی روز دوشنبه در بازدید از ۲ واحد تولیدی میاندوآب که به عنوان پایلوت و معین طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی وزارت صمت انتخاب شده‌است، اظهار داشت: این طرح در ۲۰ استان کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به فلسفه اجرای این طرح که از سال ۱۳۹۲ از قلعه‌گنج کرمان با هدف مردمی کردن اقتصاد کلید خورده، افزود: در نهایت این طرح از سال گذشته عملیاتی و برای ۲ هزار روستا سند توسعه تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۷۱ پروژه در استان خراسان رضوی در حال اجراست، گفت: در آذربایجان غربی هم ۳۴ تفاهم نامه تنظیم شده و خبرهای خوبی در این راستا در آینده‌ای نزدیک به مردم این استان خواهد رسید.

مشاور وزیر و دبیر ستاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اهداف این طرح در حوزه اقتصاد روستاست، اظهار داشت: توانمندسازی، توازن توسعه، عدالت محوری و مردمی کردن اقتصاد در قالب اقتصاد مقاومتی از اهداف دیگر این طرح است.

وی اضافه کرد: همچنین حمایت از روستاییان و توانمند سازی از نظر زیرساختی و توسعه فضای کسب و کار و از همه مهمتر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، افزایش درآمد روستاییان، جذب و اشتغال نخبگان و فارغ‌التحصیلان روستایی و ایجاد امنیت و امید به زندگی و کمک به مهاجرت معکوس از اهداف این طرح است.

فلسفه تشکیل این مثلث اقتصادی زمانی شکل گرفت که مسوولان با مشاهده محلی به نام قلعه گنج در کرمان که از نظر اقتصادی و اشتغال در وضعیت اسفناکی قرار داشت با کمک فعالان اقتصادی و شرکت‌های توانمند این مدل در آنجا اجرا شد و خروجی این اقدامات موجب کاهش بیکاری و افزایش سرمایه‌گذاری شد.

حتی مقام معظم رهبری با ابزار خرسندی از این طرح آن را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی دانستند و بر مردمی شدن اقتصاد باید به عنوان یک اصل تاکید دارند.

اکنون مدل الگوی مثلث اقتصادی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شده مقام معظم رهبری اجرای این مدل را برای اجرا به کلیه استانداران ابلاغ کردند.

طرح مثلت توسعه اقتصادی - فرهنگی سه ضلع "کارگزاران حکومتی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی" دارد که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی توسعه اقتصادی طرح مثلث توسعه اقتصادی میاندوآب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی توسعه اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی توسعه اقتصادی طرح مثلث توسعه اقتصادی میاندوآب ایران توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد