Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:41:50 GMT

80 درصد از مردم زنجان واکسیناسیون خود را تکمیل کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۵۴۸۶

80 درصد از مردم زنجان واکسیناسیون خود را تکمیل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش عصر امروز در این آیین تقدیر از خود و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تقدیر از همه عوامل دانشگاه برای همراهی طی دوران مسؤولیتش اظهار کرد: زنجان در دوره شیوع کرونا اقدامات بسیار موثری را به عنوان پایلوت در سطح کشور انجام و نتایج را برای عملیاتی شدن به کشور ارائه کرد که با تغییر مدیران از بین نرفته و برای دانشگاه باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر تحمیل فشار مضاعف به بیمارستان و کادر درمان در دوره شیوع ویروس کرونا افزود: باید متوجه بود بیمارستان‌های استان استاندارد لازم را دارند ولی زیرساخت‌های آنها برای شیوع کرونا آماده نبودند.

وی با تقدیر از همکاری دانشجویان برای کنترل شیوع ویروس کرونا در همه ابعاد گفت: ۴۰۰ نفر از دانشجویان با همکاری در امر واکسیناسیون، در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور یافته و به مردم و جامعه خود کمک کردند.

قزلباش با بیان اینکه ۹۱ درصد از مردم استان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: ۸۰ درصد مردم استان زنجان هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تقدیر از همه مسؤولان استان از جمله فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، استاندار سابق زنجان و دیگر مسؤولان برای کمک به مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا افزود: من در این دوره درس‌های زیادی از مجموعه سپاه و بسیج فرا گرفتم که کشف رمز کار تیمی با افراد توانمند بود که نتیجه آن موفقیت خواهد بود.

وی دیگر موفقیت دوره مدیریت خود در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را داشتن دانشجویانی مؤدب و پیگیر در امور صنفی دانست و گفت: این مهم با همراهی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فراهم شد.

قزلباش با تقدیر از نیروهای ستادی دانشگاه علوم پزشکی افزود: من با اطمینان می‌گویم که معاونان من هر کدام به تنهایی یک رئیس دانشگاه هستند که در آینده پشتوانه این دانشگاه خواهند بود.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نقطه ثقل دااقدمات فرهنگی برای دانشگاه‌های استان زنجان محسوب می‌شد، ادامه داد: در حوزه فرهنگ مشکلات فراوانی وجود دارد که پول و اعتبار نیاز دارد که وجود ندارد.

وی با تشریح اقدامات انجام شده طی دوره مدیریت خود افزود: غربالگری سرطان برای اولین بار در زنجان انجام گرفت و سپس در سطح کشور توسعه یافت.

قزلباش تعامل با خیران را در زنجان به عنوان بهشت خیران را از دیگر اقدامات بسیار مهم دوره مدیریت خود در این دانشگاه برشمرد و افزود: مرحوم مهدوی اولین و موثرترین خیر دانشگاهی است که اگر دانشکده پزشکی را تاسیس نمی‌کرد شاید امور این دانشگاه با تاخیری عمده پیش می‌رفت.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی زیاد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و گفت: جشنواره عکس سلامت روان این دانشگاه به عنوان یکی از برترین جشنواره‌های جهان با حمای سازمان بهداشت جهانی و فیات برگزار می‌شود که در آخرین جشنواره آن ۳۰ هزار عکس از سراسر جهان به دبیرحانه آن ارسال شده بود.

وی به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۲ هزار و  ۲۱۲ اشاره و تاکید کرد: اگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در ولیعصر، قیدار، خرمدره و دیگر مراکز درمانی محقق شود شاخص ما در استان به بالاترین سطح خود در کشور یعنی ۳ درصد خواهد رسی

قزلباش از فعالیت چهار دستگاه ام آر آی در استان خبر داد و گفت: یادمان باشد این استان تا چند سال پیش فقط یک دستگاه ام، آر، آی داشت و در حال حاضر دو دستگاه ام، آر، آی در بخش دولتی و دو  دستگاه هم در بخش خصوصی فعال است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به غفلت صورت گرفته در حوزه آموزش و پژوهش با وجود همه اقدامات انجام شده تصریح کرد: ۸۰ درصد مقالات برتر این دانشگاه طی چند سال گذشته منتشر شده ، ۱۰ رشته تخصصی با وجود همه سخت گیری‌های وزارتخانه برای دادن رشته‌های تخصصی در دانشگاه زنجان راه‌اندازی شده است.

وی به مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دبیری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه 6 اشاره کرد و گفت: این مهم باید در مدیریت آینده دانشگاه بیش از پیش مدنظر باشد تا امور به درستی مدیریت شود.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه استان زنجان زنجان دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد