Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@22:58:44 GMT

برنامه ویژه دولت برای حمایت از تولید

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۵۶۱۶

برنامه ویژه دولت برای حمایت از تولید

آفتاب‌‌نیوز :

سیداحسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: دولت جدید تلاش می‌کند با شنیدن صدای فعالان بخش خصوصی در شورای گفت‌وگو و در دیگر ساختارها، مقدمات لازم برای برطرف کردن موانع و کاهش مشکلات تولید را فراهم کند. نخستین تغییرات در این زمینه خود را در بر گزاری جلسات شورای گفت‌وگو نشان داده و به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، در دور جدید برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو، طرح‌ها به شکل کاربردی مطرح می‌شوند و با همکاری قوای سه‌گانه مقدمات لازم برای اجرای مصوبات فراهم خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان این‌که مانع‌زدایی از تولید با قدرت ادامه خواهد داشت، بیان کرد: با وجود تمام مشکلات و سنگ‌اندازی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، دولت مصرّ است تا در فضایی برابر صدای بخش خصوصی را بشنود و خواسته‌های آنها را به مرحله اجرا برساند.

خاندوزی با اشاره به برخی دستور جلسات شورای گفت‌وگو، توضیح داد: یکی از این مسائل به بحث معافیت مالیاتی حوزه ارز صادراتی مربوط است که با توجه به پیشنهادهایی که در دبیرخانه شورای گفت‌وگو مطرح شده، مجوزهای لازم برای اجرای آن صادر خواهد شد.

وی این خبر را نیز داد که تلاش می‌شود راه پلمپ واحدهای تجاری و بنگاه‌های اقتصادی از سوی دستگاه‌های مختلف حاکمیتی بسته شود و مذاکرات در این زمینه با مجموعه‌هایی مانند شهرداری‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ آذر) دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت سیزدهم تشکیل شد.

در این جلسه وزیر اقتصاد، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تعدادی از فعالان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حمایت از تولید وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم شورای گفت وگو بخش خصوصی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در جلسه شورای مسکن لرستان، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان را ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع این طرح تأمین زمین و ایجاد زیرساخت‌ها برای متقاضیان مسکن است که تاکنون کمترین پیشرفت را داشته‌ایم.

وی افزود: راه و شهرسازی باید حداکثر تا یک هفته آینده جدول وضعیت زمین را ارائه دهد تا بتوانیم بیش از ۸۰ درصد زمین موردنیاز استان را تا پایان تیرماه تأمین کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه بانک مسکن با بیش از ۸۰ درصد متقاضیان معرفی شده از طرف راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان عقد قرارداد کرده است، گفت: بانک ملی مشکلاتی در سطح ملی داشت که اکنون مرتفع شده و در حال اجرای برنامه‌هاست.

شفقت در ادامه بر لزوم همکاری بانک‌های خصوصی در حوزه نهضت ملی مسکن تأکید کرد و افزود: اگر بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن مسائل و مشکلاتی دارند در شورای بانک‌های استان مطرح تا پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری خرم‌آباد و بروجرد در صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی داشتند که پس از طرح موضوع و بررسی‌های لازم قول مساعد دادند همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6090795

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • گام عملی برای جهش تولید
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی