Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: ذرکاری ۵۰ هکتار مراتع شهرستان سمنان در قالب پویش مردمی در راستای طرح نهضت سبز و پویش سراسری بذرکاری و بذرپاشی برای احیاء و توسعه پوشش مراتع شهرستان همزمان با سراسر کشور و هفت شهرستان استان سمنان در آذر۱۴۰۰ در مرتع احمدآباد کلاته امیر شهرستان سمنان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظمی افزود: این طرح با مشارکت مرتع‌داران کلاته امیر، بسیج عشایری شهرستان و جمعی از بانوان همیار طبیعت در سطح ۵۰ هکتار و با بذر بادام کوهی انجام شد.

وی یادآور شد: امسال در سطح یکهزار هکتار و در ۱۷ سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنان پویش مردمی بذرکاری با گونه‌های دارویی بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا تا پایان اسفند ۱۴۰۰ کشت می‌شود.

منظمی ابراز امیدواری کرد که اجرای این پویش مردمی بتواند سبب احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر مراتع، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره برداران شود.

بذرکاری و نهالکاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان سمنان در قالب پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» به منظور مقابله با بیابانزایی انجام می‌شود.

حدود ۵۵ درصد از وسعت ۹.۷ میلیون هکتاری استان سمنان را مناطق بیابانی و نیمه بیابانی شامل می‌شود و کانون‌های فرسایش بادی در جنوب و غرب استان سمنان و در برخی نقاط گرمسار وجود دارد 

انتهای پیام /  ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی بذرکاری شهرستان سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس