Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:41:04 GMT

زندگی ارزش مدارانه مهمترین ویژگی حضرت فاطمه(س) است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۵۹۳۸

زندگی ارزش مدارانه مهمترین ویژگی حضرت فاطمه(س) است

ایسنا/اردبیل مدیر حوزه علمیه میرزا علی اکبر اردبیل گفت: مهمترین ویژگی حضرت فاطمه(س) پایبندی آن حضرت به یک سری ارزش ها و در واقع ارزش مدارانه زندگی کردن است.

 حجت الاسلام رسول خواسته 29 آذر در برنامه وادی فاطمی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: خداوند متعال در جای جای قرآن کریم شخصیت های بزرگ را برای ما معرفی کرده است و ۱۳۵ آیه در شان حضرت فاطمه(س) وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرآن اولین منبع معرفتی برای شناختن افراد آسمانی و الهی است، تصریح کرد: کلام معصومین دومین منبع برای شناخت اشخاص بزرگ آسمانی است و معرفی در کلام معصومین نشان از جایگاه والای شخصیت ها دارد.

خواسته سخنان دانشمندان و علما و بروز و ظهور ویژگی های شخصیتی فرد را به ترتیب سومین و چهارمین منبع برای شناخت افراد آسمانی برشمرد و گفت: هر چهار منبع در مورد حضرت فاطمه(س) و شخصیت آسمانی و الهی آن حضرت مطالب متعددی بیان کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ایام فاطمیه دانشگاه محقق اردبيلي حضرت فاطمه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها