Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، فیلیپو گرندی کمیسر عالی پناهندگان که برای دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می برد امروز در دیدار با دکتر امیرعبداللهیان گزارشی از اقدامات کمیساریا خصوصا در حوزه مربوط به پناهجویان افغانستان را ارائه کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از کمک های کمیساریا در خصوص پناهجویان افغانستان، کمک های ارائه شده را در برابر حجم اقدامات کشورمان در این خصوص ناچیز برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه کشورمان به بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز خارجی در ایران که به صورت رایگان تحصیل می‌کنند و  اینکه واکسیناسیون پناهجویان افغان هم تراز با شهروندان ایرانی مورد توجه و اقدام قرار گرفته است، اشاره کرد و افزود: ظرفیت خدمات دهی بیش از حد موجود از سوی کشورمان به پناهجویان جدید وجود ندارد و جامعه جهانی باید توجه ویژه ای به وضعیت معیشت مردم افغان نماید. 

وی خدمات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را قابل تقدیر اما با توجه به حجم بحران آوارگان بسیار ناکافی خواند و افزود: بحران سیل آوارگان افغان به سمت مرزهای همسایه بطور فراینده ای بالاست و حجم کمک های بین المللی بسیار ناچیز است.



امیرعبداللهیان در ادامه از کمیساریا خواست بیش از گذشته در داخل افغانستان فعال شده و با امدادرسانی در داخل به کاهش پناهجویی از مبدا افغانستان کمک نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد، کشورهای اروپایی باید سهم مناسب خود را در این زمینه پرداخت کنند و درحالیکه حضور چند هزار پناهجو در مرزهای اروپایی تبدیل به یک بحران می شود نمی توان برای همیشه از ایران انتظار کمک داشت و به سخنان محبت آمیز اکتفا کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پیشنهاد نمود کمیساریا و دبیرکل سازمان ملل برگزاری کنفرانسی بین المللی در خصوص جمع آوری کمک برای مردم افغانستان را در دستور کار قرار دهند. 

فیلیپو گرندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در این دیدار اقدامات گسترده کشورمان در کمک به آوارگان جدید افغانستان را ستود وی توجه ایران به واکسینه کردن درصد بالای افغان های موجود در ایران و اسکان آوارگان جدیدی که روزانه وارد مرزهای کشورمان می شوند را اقدامی انسانی ومهم خواند و افزود: افزایش فعالیت های کمیساریا و منابع مالی در داخل افغانستان در دست پیگیری ماست.

وی ایده برگزاری نشست بین المللی  برای جمع آوری کمک به مردم افغانستان را قابل توجه دانست.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1584685

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان ایران افغانستان کمیساریای عالی امور پناهندگان مردم افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر عبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه به میزبانی مصلا امام شهر سمنان ضمن بیان اینکه هفته کار و کارگر فرصت خوبی تا به چالش‌های مهم این بخش رسیدگی شود، ابراز داشت: جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان با حل مشکلات بخش کارگری زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کنند، افزود: در استان سمنان نیز این موارد باید رصد و حل آنها در اولویت قرار گیرد.

خطیب موقت نمازجمعه سمنان ضمن بیان اینکه در هفته تکریم مقام معلم باید اندیشه‌های شهید مطهری مورد توجه باشد، ابراز داشت: معلمان باید اعتماد به نفس، باور و عشق را به دانش آموزان بیاموزند.

عبدوس بابیان اینکه طرح نور توسط فراجا توانست نقش مؤثری در برقراری حجاب و عفاف در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: از این رو جامعه قدردان و حامی نیروی انتظامی است.

وی بابیان اینکه ایران بار دیگر به دنیا ثابت کرد که رژیم منحوس اسرائیل طبل تو خالی است، افزود: ایران تنها طی چند ساعت جهان را متوجه ساخت که ارتش اسرائیل بزدل و ترسو و ایران قدرت شکست ناپذیر دارد.

کد خبر 6095719

دیگر خبرها

  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو