Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد صادق معتمدیان شامگاه ۲۹ آذرماه در برنامه زنده تلویزیونی اولدوز شبکه استانی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه اقصی نقاط آذربایجان غربی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی برخوردار است، بر لزوم شناسایی و بهره مندی از این ظرفیت‌ها در جهت اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه استان تاکید کرد و افزود: وجود مرز‌های طولانی استان با ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان، وجود ۵ پایانه مرزی و گمرکات استان از ویژگی‌های منحصر به فرد استان است که باید از این فرصت در جهت پیشرفت استان نهایت استفاده را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صادرات حجم قابل توجهی از مبادلات تجاری کشور از طریق مرز‌های استان از مزیت‌های دیگر آذربایجان غربی است، گفت: می‌توان از ظرفیت بازارچه‌های متعددی که در استان ایجاد شده در جهت تجارت بین المللی و اشتغالزایی استفاده کرد.

معتمدیان حمل و نقل و ترانزیت و لجستیک را از ظرفیت‌های دیگر استان دانست و گفت: آذربایجان غربی در مسیر دو کریدور و شاهراه ارتباطی بین المللی قرار دارد.

وی با بیان اینکه وجود معادن متعدد و شناسایی ۵۰ نوع ماده معدنی استان از مزیت‌های منحصر به فرد دیگر آذربایجان غربی است، گفت: اگر چه مطالعات سیستماتیک در پهنه‌های معدنی استان انجام نشده، اما استان جز قطب‌های معدنی کشور معرفی شده است و ۵ درصد کل معادن کشور مربوط به استان است. اما در حوزه اشتغال و ارزش افزوده سهم معادن استان بسیارناچیز است که توسعه مطالعات سیستماتیک، استخراج و فراوری مواد معدنی در دستور کار است.

استاندار گفت: از پیشران‌های توسعه در بخش رونق اقتصادی و افزایش درآمد سرانه که پایینتر از میانگین کشوری است استفاده خواهد شد و تلاش می‌شود زنجیره برنامه اقتصادی را تکمیل کنیم.

وی افزود: با جذب سرمایه گذاران تحول جدی در عرصه معدنی استان و ایجاد اشتغال و بهره مندی مردم از نعمت خدادادی صورت خواهد گرفت.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان غربی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی حائز رتبه‌های اول تا سوم کشوری است، گفت: سیب یکی از محصولات استراتژیک استان است که حل مشکلات آن در اولویت کاری قرار دارد.

وی ادامه داد: فراوری محصولات کشاورزی، برند سازی، سورتینگ و حمل و نقل بین المللی در بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

معتمدیان گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل محصولات کشاورزی استان ضعیف است که نیازمند تقویت، نوسازی و بهسازی است.

استاندار آذربایجان غربی بااشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: وجود آثار ثبت شده ملی و جهانی، اثار طبیعی فرصتی بینظیر برای جذب گردشگر و توسعه استان است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های توریسم درمانی با توجه به اینکه هزینه‌های درمان در کشور‌های همسایه گران است، تقویت شود تا مردم استان از این فرصت در جهت اشتغالزایی و توسعه گردشگری استان بهره‌مند شوند.

معتمدیان بااشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید گفت: طی برنامه‌های از پیش تعیین شده با حضور میدانی در واحد‌های تولیدی استان، مشکلات واحد‌ها دسته بندی و طی جلساتی با بانک‌ها و دستگاه‌های دخیل موانع واحد‌ها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی عمده مشکلات واحد‌های تولیدی استان را بانکها، تامین سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: رونق تولید از طریق رفع موانع تولید میسر است که بابرنامه ریزی‌های انجام شده درصددیم موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی حل شود.

معتمدیان بابیان اینکه برای رفع مشکلات فعلی و عقب افتادگی‌های تاریخی نیازمند جذب اعتبارات ملی است، افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران میزان جذب منابع ملی است که باید برای تامین بخشی از هزینه‌ها نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.

وی به ضرورت استفاده از منابع مالی بانک‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات جدی این است که این سرمایه گذاری‌های مردم و منابع بانکی باید در داخل استان هزینه شود.

استاندار با تاکید براینکه یکی از برنامه‌های اصلی، پیگیری جدی حل مشکلات مردم است، افزود: مدیران دستگاه‌ها باید از طریق سامانه سامد با مردم در ارتباط باشند و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی و رفع کنند.

وی با اشاره به آغاز سفر‌های داخل استان از ۳۰ آذرماه نیز گفت: با حضور میدانی در شهرستان‌های مختلف استان مشکلات مردم را دسته بندی و تبدیل به برنامه اجرایی خواهیم کرد و با همکاری دستگاه‌ها زمانبندی اجرای برنامه‌ها در جهت رفع مشکلات مردم در قالب مصوبات به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی بااشاره به وجود مشکل اراضی خارج از محدوده و شرکت‌های تعاونی مشکل دار در ارومیه گفت: بسیاری از اراضی سالهاست بلاتکیف مانده اند که مکانیزمی برای رفع این مشکلات طراحی و کمیته‌ای تشکیل خواهد شد تا پرونده‌ها تک به تک بررسی شوند.

معتمدیان وجود مناطق آزاد تجاری ماکو، منطقه ویژه اقتصادی سرو و سلماس را ظرفیتی منحصر به فرد در جهت گسترش تبادلات تجاری و توسعه استان دانست و گفت: طی توافقات انجام شده، با جانمایی منطقه ویژه ارومیه_سرو، اراضی تحویل شرکت ایدرو خواهد شد تا پس از تکمیل زیرساخت‌های لازم، عملیات ساخت و ساز و جذب سرمایه گذار انجام شود.

استاندار بر لزوم توسعه روابط خارجی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ارتقا روابط با کشور‌های همسایه است که از ظرفیت هم مرزی آذربایجان غربی با ۳ کشور، در جهت گسترش و ارتقا روابط با اقلیم کردستان، عراق و ترکیه استفاده خواهیم کرد.

وی بااشاره به اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: برنامه‌ها در دو فاز سخت افزاری و نرم افزاری انجام است که خوشبختانه پروژه تونل انتقال آب به دریاچه به عنوان بزرگترین پروژه احیایدریاچه تکمیل و بزودی افتتاح خواهد شد.

معتمدیان باتاکید براینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه به مسائل اقتصادی و تمرکز زدایی اختیارات ملی است بر لزوم همدلی و تعامل مردم با مسئولین تاکید کرد و گفت: مهمترین عامل پیشبرد برنامه‌های توسعه ای، انسجام و همدلی بین مردم و مسئولین است لذا همه اقشار مردم در جهت توسعه استان همفکری و تعامل داشته باشند چراکه این همفکری در سرعت بخشی به پیشرفت استان بی شک اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/ ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار رفع مشکلات مردم آذربایجان غربی اولویت آذربایجان غربی مشکلات مردم دستگاه ها برنامه ها خواهد شد ظرفیت ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور