Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید بیکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح انتقال برق به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه نهبندان مطالبه ۲۰ ساله معدنکاران بوده است که با تلاش مسوولان استان  و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شوراس اسلامی در ماه جاری به نتیجه رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی بیان کرد: در فاز نخست ۵۸ کیلومتر خط انتقال توسط ایمیدرو و پست ۱۳۲ کیلوواتی توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان به نمایندگی از وزارت نیرو احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نهبندان گفت: ۵۸ کیلومتر خط انتقال در این پروژه از پست ۱۳۲ کیلوواتی نهبندان به سمت منطقه شاهکوه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد و شرکت ایساتیس یزد برنده این مناقصه و مقرر شد که خط انتقال برق طی ۹ ماه آینده تکمیل شود.

وی افزود: برای اجرای خط انتقال مسیر نقشه‌برداری شده و مطالعات به‌صورت کامل انجام شده و راه دسترسی و پایه‌های دکل‌های برق هم ایجاد شده است همچنین دکل‌های برق توسط پژوهشکده برق وزارت نیرو مطالعه و طراحی شده و دکل‌ها هم آماده است که به‌زودی به منطقه حمل می‌شود.

بیکی گفت: بیش از ۴۰ کیلومتر کابل مورد نیاز خط انتقال این پروژه هم اخیرا به شهرستان حمل شده است.

وی عنوان کرد: احداث پست جدید ۱۳۲ کیلوواتی در فاز نخست پروژه در منطقه شاهکوه در تعهد شرکت برق منطقه‌ای خراسان است که احداث این پست در مرحله مناقصه بوده و هنوز پیمانکار آن مشخص نشده است.

فرماندار نهبندان گفت: برای اجرای پست ۱۳۲ کیلوواتی در منطقه شاهکوه، زمین تسطیح و تحویل شده اما هنور برآورد دقیقی از اعتبار مورد نیاز نداریم و برآورد اولیه حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: فاز نخست برق‌رسانی به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه شهرستان نهبندان ۱۵ درصد پیشرفت دارد و پیشرفت ریالی این پروژه بالاست چرا که حجم خوبی از تجهیزات مورد نیاز تامین شده اما نصب نشده است.

بیکی اظهار داشت: در فاز دوم نیز انتقال برق به معادن شاهکوه و دهسلم به طول ۶۳ کیلومتر اجرایی خواهد شد و احداث پست ۱۳۲ کیلوواتی دیگر در منطقه شاهکوه در دستور کار قرار دارد و ۴۰ معدن دیگر منطقه از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

وی گفت: این پروژه در راستای تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت صمت، استانداری خراسان جنوبی، ایمیدرو و وزارت نیرو به امضا رسیده که در ماه جاری وارد فاز اجرایی شده است.

شهرستان نهبندان ۱۴۴ معدن فعال و غیرفعال با ذخیره قطعی ۹۳ میلیون تن دارد که زمینه اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر در این معادن فراهم شده و با اجرای فاز نخست پروژه برق‌رسانی به منطقه شاهکوه تامین برق پایدار ۵۰ معدن منطقه فراهم خواهد شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

برچسب‌ها ایمیدرو انرژی برق نهبندان خراسان جنوبی مواد معدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو انرژی برق نهبندان ایمیدرو انرژی برق نهبندان خراسان جنوبی مواد معدنی منطقه شاهکوه خط انتقال فاز نخست ۵۰ معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است