Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:38:24 GMT

داروهای HIV برای درمان تومورهای مغزی موثرند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۶۹۷۱

داروهای HIV برای درمان تومورهای مغزی موثرند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، این پیشرفت قابل توجه است زیرا داروهای ضد رتروویروسی را می‌توان برای بیماران مبتلا به مننژیوم و تومورهای مغزی نوروم آکوستیک تجویز کرد.

رویکردهای موثرتری مورد نیاز است زیرا گزینه‌های درمانی بسیار کمی برای این انواع تومور وجود دارد که اغلب پس از جراحی و رادیوتراپی بازمی گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مننژیوم شایع‌ترین شکل تومور اولیه مغز است. اغلب با درجه پایین، می‌تواند در طول زمان سرطانی شود و از سلول‌های واقع در مننژها که از مغز و نخاع محافظت می‌کنند، ایجاد می‌شود.

نوروم آکوستیک نوع متفاوتی از تومور مغزی با درجه پایین یا غیرسرطانی است که در سلول‌های محافظ عصب به نام سلول‌های شوان ایجاد می‌شود. هر دو تومور ممکن است به طور خود به خود، معمولاً در بزرگسالی، یا در بیماری ارثی نوروفیبروماتوز نوع ۲ (NF۲) در دوران کودکی / اوایل نوجوانی ایجاد شوند.

محققان مرکز تحقیقات تومور مغزی در دانشگاه پلیموث انگلیس قبلاً نشان داده بودند که یک سرکوب کننده تومور به نام مرلین در ایجاد مننژیوم، نوروم آکوستیک و تومورهای اپاندیموم نقش دارد. ژن‌های سرکوبگر تومور با کنترل تقسیم یا ترمیم نقایص در DNA نقش مهمی در سلول‌های طبیعی دارند. با این حال، زمانی که سرکوب کننده‌های تومور به درستی کار نکنند یا وجود نداشته باشند، سلول‌ها می‌توانند خارج از کنترل رشد کنند و منجر به سرطان شوند.

در مطالعه اخیر، دکتر «سیلویا آمون»، محقق ارشد، و همکارش، دکتر «رابرت بلشاو»، نقش بخش‌های خاصی از DNA را در ایجاد تومور بررسی کردند.

به گفته محققان، داروهای مهارکننده پروتئاز رتروویروسی ریتوناویر، آتازاناویر و لوپیناویر که قبلاً برای استفاده در درمان HIV/AIDS تأیید شده اند نقش حیاتی در درمان تومورهای مغزی دارند.

کد خبر 5380476

منبع: مهر

کلیدواژه: اچ آی وی تومور مغزی ایدز ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا کووید 19 آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسخه الکترونیک شیوع کرونا مکمل های غذایی سازمان بیمه سلامت کمال حیدری افزایش جمعیت واکسن بهرام عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره تحقیقات برتر در حوزه سلول درمانی و سلول های بنیادی خونساز شد

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این مراسم زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با ارائه مقاله؛In vivo study for cytotoxicity of murine NK cell-derived exosomes against Triple-Negative mouse mode توانست رتبه نخست را کسب کند، همچنین مرکز رشد فناوری های پیشرفته درمانی و تشخیصی با ارائه مقاله؛ «تولید گوشت آزمایشگاهی جهت تغذیه حیوانات خانگی برای اولین بار در ایران» حائر رتبه دوم و سرکار خانم فاطمه سلیمیان پژوهشگر پژوهشکده سرطان معتمد با مقاله " Human Placenta Derived Mesenchymal Stem Cells Transplantation in Patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) Caused by COVID-19 (Phase I Clinical Trial):Safety profile assessment رتبه سوم را در این دوره از جشنواره کسب کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی