Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، فرهاد مجیدی که با وعده جبران ناکامی ۲سال گذشته وارد جام حذفی شده بود، تا یک‌قدمی شکستی باورنکردنی پیش رفت، اما خوش‌اقبال بود که شگفتی نود ارومیه ناتمام باقی ماند. بعد از تساوی یک- یک در طول ۱۲۰دقیقه، بازیکنان نود مغلوب استرس شدید ضربات پنالتی شدند و فرصت صعودی تاریخی را از کف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها البته چند سال پیش هم برابر پرسپولیس در همین جام حذفی نمایشی آبرومندانه ارائه دادند و تنها با یک گل شکست خوردند. در هر صورت شکنجه ۲ساعته استقلال برابر حریف لیگ دویی، چند پند ارزشمند برای آبی‌ها به همراه داشت.

 ۱- همه می‌دانند و همه می‌گویند که جام حذفی جام شگفتی‌هاست و در آن هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت. با این حال خیلی از بزرگان موقع عمل طور دیگری رفتار می‌کنند. به‌نظر می‌رسد استقلال هم برابر نود ارومیه دچار همین مشکل شد و کار را بیش از حد ساده تصور کرد. فرهاد مجیدی در این مسابقه به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داد، درحالی‌که شاید اگر مثلا کوین یامگا یا رودی ژستد در این بازی به میدان می‌رفتند، شرایط آسان‌تر می‌شد. فرهاد مجیدی حداقل می‌توانست این نفرات را روی نیمکت نگه دارد، اما خط زدن آنها پیام «آسان‌گیری» را برای تیم صادر کرد. چه‌بسا ژستد می‌توانست در این بازی گل بزند و خودش هم از زیر فشار بیرون بیاید. فرهاد اما این فرصت را به او نداد و کار تیم را سخت کرد.

۲- برابر رقبایی که روی کاغذ خیلی ضعیف‌تر از شما هستند، مهم است که هر چه زودتر به گل برسید. نیمه اول و مخصوصا دقایق آغازین چنین مسابقاتی بسیار مهم هستند. تیم‌های مقابل در این مقطع از بازی کمی استرس دارند، اما هر چه کار جلوتر برود، این فشار کاهش می‌یابد و حتی روی دوش تیم قوی‌تر منتقل می‌شود. به‌هرحال همه انتظار دارند استقلال دروازه نود ارومیه را راحت باز کند و اگر چنین اتفاقی ۸۰دقیقه طول بکشد، طبیعتا بازیکنان این تیم دچار وسواس و کاهش اعتماد به‌نفس می‌شوند. یک مثال دم‌دست دیگر در این مورد، بازی ایران و لبنان در انتخابی جام‌جهانی بود؛ مسابقه‌ای که آن را عالی شروع کردیم، اما عدم‌جدیت در گشودن دروازه حریف طی دقایق ابتدایی، باعث شد کار گره بخورد و تیم کشورمان حتی تا دقایق پایانی بازنده مسابقه باشد.

۳- قبلا هم گفتیم که کم گل خوردن استقلال در این فصل کمی غلط‌انداز و فریبنده است. ساختار دفاعی استقلال بیش از حد به رقبا موقعیت گل می‌دهد، اما به شکل شگفت‌انگیزی بیشتر این توپ‌ها از دست می‌روند. کافی است به بازی با سپاهان نگاه کنید و ببینید مهاجمان تیم اصفهانی چندبار در موقعیت عالی گلزنی قرار گرفتند. ساختار دفاعی استقلال به آسانی برش می‌خورد و نود ارومیه هم توانست روی یکی از معدود حملاتش دروازه این تیم را باز کند. به یاد داشته باشید در این بازی نفرات مهمی مثل محمد دانشگر، روزبه چشمی و عارف آقاسی در ساختار دفاعی آبی‌ها به بازی گرفته شده بودند. اگر فرهاد در باد آمار پایین گل‌های خورده تیمش بخوابد، شاید تاوان سنگینی پس بدهد.

کد خبر 644614 برچسب‌ها جام حذفی فوتبال باشگاه استقلال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جام حذفی فوتبال باشگاه استقلال نود ارومیه جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که فقط 5 بازی تا آخر فصل باقی مانده و پرسپولیس در جام حذفی هم حضور ندارد بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویرا به کندی پیش می‌رود. البته علت این کند شدن از دست رفتن جام حذفی و شرایط رقابت برای قهرمانی لیگ برتر نیست و شلوغی برنامه‌های باشگاه پرسپولیس و بازی‌های متوالی باعث شده تا خبری از جلسه جدید نباشد. 

البته احتمال این وجود دارد که بعد از بازی نساجی مذاکراتی بین درویش و اوسمار انجام شود.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس در هر صورت خواستار تمدید قرارداد با این مربی برزیلی است و حتی اگر پرسپولیس قهرمان لیگ نشود هم با این مربی تمدید خواهند کرد.

مدیران باشگاه پرسپولیس بر این باورند که در شرایط فعلی و حتی در تابستان گزینه داخلی مناسبی برای هدایت تیم خود پیدا نمی‌کنند و سراغ هر گزینه خارجی دیگری هم بروند باید مبلغ بالایی هزینه کنند.

درباره مبلغ قرارداد اوسمار هم مسئله‌ای  از سوی او مطرح نشده. در واقع در جلسه اول هیچ صحبتی درباره مبلغ قرارداد فصل جدیدی اوسمار به میان نیامده در حالی که گفته می‌شد این مربی مبلغ قابل توجهی از پرسپولیس می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی ها در انتظار یک پیامک!
  • جعفری: تراکتور باید در جام حذفی قهرمان شود
  • محرومیت سنگین در انتظار هافبک استقلال
  • حاشیه‌ها «لایه‌های دروغ» را به «تاوان» رساند؟
  • کنایه آقای گل استقلالی به گزارشگر بازی با ذوب آهن؛ انتظار خوشحالی نداشتی؟
  • استقلال و پرسپولیس در انتظار الهلال و السد و رونالدو!
  • نوری: بحث نقل و انتقالات تیم ما را جمع کنید
  • فوری: دو سهمیه آسیایی ایران مشخص شدند
  • سلطانی: استقلال خوب است اما پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است