Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در گزارش شش ماهه وزارت امور خارجه به کنگره نام پنج مقام چینی به نام‌های چن دونگ، هه جینگ، لو شینینگ، تان تینویی و یین زونگ هوا که همگی از معاونان دفتر ارتبط هنگ کنگ در چین هستند را در لیست تحریمی خود قرار داد.

به این ترتیب لیست افرادی که از اکتبر سال گذشته میلادی به قوانین خودمختاری هنگ کنگ به گفته مقامات آمریکایی تعدی کرده اند به ۳۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا در ادامه این تحریم‌ها هشدار داد: در صورتی که موسسات مالی خارجی آگاهانه به افراد نامبرده وارد مراودات تجاری و بازرگانی شوند آن‌ها نیز مشمول تحریم‌های واشنگتن خواهند شد.

آمریکا می‌گوید این روز‌ها به شدت از اقدامات پکن برای ایجاد اختلال در انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ که ۱۹ دسامبر برگزار شد نگران است.

آمریکا تا به حال هیچ موسسه مالی را به دلیل ارتباط با افراد نامبرده تحریم نکرده است. ولی این بار اعلام کرده اگر موسسه‌ای این تحریم‌ها را نقض کند خود شامل اعمال تحریم‌های ثانویه از جمله محدودیت در وام‌های دریافتی از آمریکا، دریافت ارز‌های خارجی، انجام معاملات اموال و صادرات خواهد شد.

این پنج نفر از مقامات چینی جزء هفت نفری بودند که در ماه ژوئیه به دلیل آنچه واشنگتن سرکوب جریان دموکراسی در هنگ کنگ خوانده است توسط آمریکا تحریم شدند.

روز گذشته انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند در بیانیه‌ای مشترک نسبت به وضعیت دموکراسی در هنگ کنگ به شدت ابراز نگرانی کردند. در این بیانیه آمده است: ما وزرای خارجه استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلیس به همراه وزیر خارجه آمریکا نسبت به نتیجه انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ و روند فرسایشی دموکراسی به شدت نگرانیم.

سخنگوی سفارت چین در انگلیس در واکنش به این بیانیه این اظهارات را غیرمسئولانه دانست و گفت: کشور‌های غربی تلاش می‌کنند حقایق را تحریف کرده و روند انتخابات را بی اعتبار کنند.

وی تاکید کرد: مقامات غربی به شدت در امور داخلی چین دخالت و اصول روابط بین المللی را نقض می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقامات چینی هنگ کنگ روند دموکراسی تحریم ها هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن