Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سد معبر در خیابان‌ها و پیاده روهای کم عرض تویسرکان باعث مشکلاتی برای ماشین‌ها و رفت و آمد افراد به وجود آورده است و عابران پیاده به دلیل شلوغی پیاده روها به ناچار مجبور می‌شوند از خیابان گذر کنند و با توجه به منطقه گردشگری تویسرکان این معضل شکل ناپسندی به شهرستان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد معبر در تویسرکان با فصول مختلف بیشتر می‌شود، ماجرای فصل گردو و بازار گرم خرید و فروش آن و سد معبر در میدان اصلی و خیابان‌های اصلی موضوعی تمام شدنی نیست. خیابان‌ها و پیاده روهای این شهرستان وضع نامنظمی به خود می‌گیرند و سال‌ها است که مسئولین این شهرستان در فکر مکانی برای بازارچه خرید و فروش گردو هستند؛ اما متأسفانه این فکر هنوز عملی نشده است.

در این شهرستان معابر عمومی متعلق به مغازه داران، دست فروشان و دوره گردان شده است و جمله «معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است»، در این شهرستان به فراموشی سپرده شده است.

مطابق تبصره ۱ بنده ۲ قانون ۵۵ سد معبر توسط بازاریان و افراد دیگر برعهده شهرداری گذاشته شده است؛ همچنین بنده ۲۰ ماده ۵۵ سد معابر عمومی و اشتغال پیاده روها ممنوع است.

از مصادیق سد معبر می‌توان از سد معابر توسط دست‌فروشان، نصب دکه‌های غیرمجاز، تخلیه نخاله، ریختن مصالح، آجر و سیمان در معابر عمومی بدون مجوز شهرداری، توقف اتومبیل در مکان‌های غیرمجاز، وسایل نقلیه جهت فروش کالا و اشغال پیاده‌روها و میادین توسط افرادی که از آنجا به عنوان محل سکونت استفاده می‌کنند نام برد.

اینگونه تخلفات می‌تواند موجبات سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آنها و میادین و پارک‌ها و باغ‌های عمومی را فراهم آورد و شهرداری‌ها برابر تکلیف موظف است در ممانعت از ایجاد سد معبر قدم بردارد.

اخطارها شروع شده است

در این خصوص، شهردار تویسرکان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعداد ۱۷ رأی پلمب در این شهرستان برای سد معبر صادر شده است.

محمد حسین پور مطرح کرد: کسانی نیز با اخطار پلمب به شهرداری مراجعه و تعهد می‌دهند که سد معبر تکرار نشود.

وی با بیان اینکه از همشهریان خواهشمندم که با نیروهای شهرداری همکاری و از سد معبر جلوگیری کنند و ما را مجبور به قوه قهریه نکنند، اظهار کرد: با همراهی مردم تویسرکان جمع آوری بنرها، تابلوهای غیرمجاز و سایبان‌ها انجام گرفته است.

شهردار تویسرکان خاطرنشان کرد: خط قرمز بنده رعایت قانون است و روند قانونی در این مسیر، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته به کسانی که سد معبر کرده بودند، ۱۰ روز اخطار داده بودیم، افزود: از روزی که به افراد اخطار داده می‌شود، این ۱۰ روز محاسبه می‌شود تا دفاعیات خود را به شهرداری و اعضای کمیسیون ارجاع دهند که به آن رسیدگی خواهد شد.

حسین پور متذکر شد: نکته قابل اهمیت در عملکرد شهرداری تویسرکان این است که به صورت تعاملی و همراهی شهروندان کارها را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: منفی گرایی بعضی از سایت‌ها و مردم سلیقه‌ای است اما در این مسیر، ملاک ما انجام وظیفه‌ای است که به ما سپرده شده و از اصحاب رسانه که با بردباری برنامه‌ها و دیدگاه‌های ما و مردم را اطلاع رسانی می‌کنند، کمال تشکر را داریم.

تویسرکان؛ از سد معبر مغازه داران تا سد معبر دستفروشان

در این خصوص، رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان نیز به خبرنگار مهر گفت: امروزه سد معبر یکی از مسائل مهم بسیاری از شهرها است و رفع سد معبر از وظایف اصلی و مشترک شهرداری محسوب می‌شود.

علی خزایی مطرح کرد: هرچیزی که باعث انسداد معابر عمومی شود؛ به طوری که عبور و مرور برای مردم دشوار شود، خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه سد معبر در شهرستان تویسرکان به دو نوع دیده شده است؛ یکی سد معبر مغازه داران و دومی، سد معبر دست فروشان که در هر دو مورد حقوق شهروندی رعایت نمی‌شود.

خزایی در این خصوص اضافه کرد: در برخورد با این افراد، شهرداری تویسرکان تذکر با احترام و آرامش را ملاک کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۱۰۱ معابر خیابان‌های داخل شهر که تفکیک شده باشند، متعلق به شهرداری است؛ تاکید کرد: طبق تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری کلیه کوچه‌ها، میادین و پیاده روها و مسیر رودخانه‌ها و نهرها همه در مالکیت شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان ادامه داد: در واقع، شهرداری موظف است که از معابر به عنوان یک ملک عمومی حفاظت و از تجاوز اشخاص جلوگیری کنند.

خزایی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه متأسفانه یکی از موارد رایج و متداول که بیشتر مردم مرتکب آن شده‌اند، سد معبر است، اضافه کرد: از اقدامات شهرداری و شورای شهر تویسرکان در مورد وانت‌های دوره گرد، ثابت و دست فروش‌ها که هفته‌ای سه روز در نقاط مختلف شهر مبادرت به فروش اجناس می‌کردند، می‌توان به این اشاره کرد که مقرر شد تا در تمام هفته در محل‌های مورد نظر که شهرداری مشخص نموده است، جانمایی شوند.

خزایی تصریح کرد: یکی از مواردی که بیشتر در خیابان‌های اصلی باعث سد معبر شده، نصب پلاکارد بدون مجوز یا پارچه نوشته‌ها به صورت افقی در سطح معابر و پیاده روها بود که در دستور کار شهرداری و شورای شهر تویسرکان قرار گرفت.

وی در این راستا یادآور شد: برخورد با وسایل نقلیه که در مکان‌های مناسب اقدام به ریختن مصالح ساختمانی کرده‌اند و موانع فیزیکی و غیرمجاز در پیاده روها، حفاری غیر مجاز، فاقد اصول ایمنی و فاقد تابلوهای هشدار دهنده برابر تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از وظایف شهرداری و در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان در بخش پایانی این گفتگو خاطرنشان کرد: در خصوص سد معبر در خیابان باهنر و انقلاب تویسرکان اقدامات خوبی انجام شده که اطلاع رسانی خواهد شد.

مشکلات سد معبر در شهرستان کوچکی چون تویسرکان مشکلات بزرگی را به وجود آورده است؛ مشکلاتی از جمله عبور و مرور بانوان، معلولان، کالسکه کودکان، تردد در خیابان‌ها، تصادفات، نامنظمی در شکل و شمایل خیابان‌ها و پیاده روها از جمله این مشکلات است.

این درحالی است که طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی، اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز ممنوع است.

معضل سد معبر اصناف موجب بروز اغتشاشات بصری است که با انواع و اقسام نمونه‌های سد معبر از قبیل سد معبر توسط صنوف، وانت بارهای دوره گرد و ثابت، ریختن مصالح و نخاله‌های ساختمانی و آهن آلات اطراف ساختمان‌های در حال ساخت، نصب داربست‌های فلزی در پیاده‌روها بدون مجوز و رعایت نکات ایمنی غیره مواجه هستیم و در شهرستان تویسرکان به این وضعیت، فروش گردو در پیاده روها نیز باید افزود به نوعی که دست و پای میدان اصلی تویسرکان در ایامی از سال در پوست گردو می‌ماند.

حال با این تفاسیر، امید است تا برای رفع معضل سد معبر، فرهنگ سازی و ایجاد بستر تعامل با شهروندان مورد توجه قرار گیرد و با تدابیر اندیشیده شده و جدیت مسئولین در اجرای آن، شاهد این باشیم که کسبه، بازاریان، دست فروشان، دوره گردان، وانت بارها در جایگاه اصلی خود مستقر و دستورالعمل‌ها شفاف و مناسب در این مسیر اجرایی شوند.

کد خبر 5380537

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تویسرکان محمد حسین پور علی خزائی سد معبر ویروس کرونا بوشهر بارش باران گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا شب یلدا بارش برف عکس استانها واکسن کرونا ایلام آتش سوزی شهر تویسرکان پیاده روها پیاده روها معابر عمومی دست فروشان سد معبر خیابان ها دست فروش سد معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند طرح بهداشتی در تویسرکان و کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • افتتاح چند طرح بهداشتی در تویسرکان و کبودراهنگ