Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رحیمی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام تمهیدات بهداشتی که از ابتدای شیوع کرونا در مرز داشته‌ایم با شیوع سویه امیکرون در بسیاری از کشورها، برای حفاظت از سلامت مردم ادامه خواهیم داد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در صورت صلاحدید مسئولان بهداشتی و درمانی می‌توانیم این تمهیدات را تشدید کنیم، ادامه‌داد: ما در مرز بحث کنترل وضعیت و علائم مسافران، تست‌های تسریع و در صورت لزوم حتی قرنطینه را نیز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی‌زاده در زمینه ورود و خروج مسافر از مرز ماهیرود گفت: ورود و خروج مسافر از مرز محدود است و بیشتر مباحث تجاری و تبادلات کالا از ماهیرود آن هم با رعایت ضوابط بهداشتی و کنترل‌ها و پروتکل‌های مصوب شده، صورت می‌گیرد.

وی در زمینه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز، اظهار کرد: از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جرأت می‌توان گفت که در مرز حتی از داخل شهرها این مهم بیشتر رعایت می‌شود و حدود ۹۰ درصد به ویژه در میان کارکنان است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآور شد: اینکه در مرز راننده از افغانستان بخواهد وارد کشور ما شود و یا از ایران وارد افغانستان شود بسیار محدود است چرا که به عنوان مثال راننده ایرانی کالا را تا مرز می‌آورد و بعد تحویل راننده افغانستانی می‌دهد و کمتر وارد کشورهای یکدیگر می‌شوند که از نظر کاهش شیوع کرونا نیز مؤثر است.

رحیمی‌زاده گفت: کمبودی از نظر نظر مأموران بهداشتی و نیروهای هلال احمر در مرز نداریم که مستمر بر وضعیت بازارچه‌ها و منطقه ویژه و …نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: مرز ماهیرود یکی از محدود مرزهای کشور است که در تمام ایام شیوع کرونا بی وقفه کار کرده است و علی رغم رعایت تمهیدات بهداشتی، نگذاشتیم تبادلات تجاری تعطیل شود.

کد خبر 5380579

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا گمرک خراسان جنوبی مرز ماهیرود ویروس کرونا بوشهر بارش باران گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا شب یلدا بارش برف عکس استانها واکسن کرونا ایلام آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات