Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@14:11:52 GMT

کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری طلایی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۷۷۷۵

کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری طلایی

سرمایه‌گذاری در زمینه طلا و همچنین برنده‌شدن در قرعه‌کشی عتبات عالیات دو بهانه‌ای بود که مجرمان سایبری با استفاده از آنها دست به کلاهبرداری زدند.

به گزارش مشرق، در پی مراجعه شهروند اراکی به پلیس فتا و ارائه شکوائیه مبنی بر ازدست‌دادن ۳۰۰ میلیون ریال از سرمایه‌اش به‌ دلیل سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، بررسی پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مأموران در تحقیقات خود فهمیدند متهم با راه‌اندازی کانل در شبکه‌های اجتماعی برای جذب سرمایه‌گذار برای خرید طلا تبلیغ می‌کند و از این طریق طعمه‌های خود را فریب می‌دهد. در نهایت پس از ردزنی دقیق کارشناسان پلیس، متهم شناسایی شد. همچنین در روند رسیدگی به پرونده، ۹ نفر دیگر که در این زمینه مال‌باخته شده بودند، شناسایی‌ شدند.

بعد از دستگیری، علاوه بر رد مال، متهم برای رسیدگی به پرونده‌اش به مراجع قضائی معرفی شد. سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی، در این رابطه بیان کرد: اغلب آگهی‌های کاریابی یا سرمایه‌گذاری که در شبکه‌های مجازی یا سایت‌های واسطه‌گر درج می‌شوند، کلاهبرداری بوده و هم‌وطنان به‌هیچ‌وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند؛ زیرا اعتماد به این‌گونه افراد در فضای مجازی، در هر زمینه‌ای که باشد، جز پشیمانی حاصلی برای آنان نخواهد داشت.

در همین حال متهمی که بیش از سه میلیارد ریال از شهروندان با ادعای برنده‌شدن در قرعه‌کشی، کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. پس از وصول پرونده‌ای مبنی بر سرقت ۱۷۰میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان گلستان قرار گرفت.

با تحقیقات و بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد کلاهبردار با به‌کارگیری شگرد متقلبانه برقراری تماس تلفنی و اعلام برنده‌شدن در قرعه‌کشی عتبات عالیات، از حساب شهروندان سرقت می‌کرد. در این پرونده، متهم پس از کشاندن سوژه خود پای خودپرداز، با اخذ رمز اینترنتی و همراه‌بانک اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او می‌کرد. در ادامه مشخص شد متهم با همین روش، سه میلیارد ریال دیگر نیز از شهروند دیگری کلاهبرداری کرده و پس از سرقت این مبالغ، طلا خریده است.

متهم که به مواد مخدر اعتیاد دارد و کارتن‌خواب بود، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد. سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتای استان گلستان، با تأیید این خبر به شهروندان توصیه کرد مراقب دام کلاهبردارانی که با چرب‌زبانی به آنها وعده‌هایی مانند برنده‌شدن در قرعه‌کشی را می‌دهند، نخورند و در این ‌ارتباط به پیام‌ها و تماس‌های افراد ناشناس اعتنا نکنند.

منبع: روزنامه شرق

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کلاه برداری سرمایه گذاری اخبار حوادث حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت برنده شدن در قرعه کشی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان

سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وصول شکایتی مبنی برمفقودی خانم ۳۶ ساله‌ای در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی و اقدامات هوشمندانه پلیسی دریافتند فرد مفقود شده چند روز قبل ازجانب شخصی تهدید به قتل شده که همین سرنخ شک کارآگاهان را به سمت این برد که احتمالاً فرد گم شده به قتل رسیده باشد لذا سریعاً طی هماهنگی با مرجع قضائی نسبت به دستگیری مظنون پرونده اقدام کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: فرد دستگیر شده ابتدا از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و منکر انجام هرگونه جرمی شد ولی در مواجهه با ادله و مستندات موجود و در تحقیقات تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از این جنایت برداشت.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های که از متهم انجام شد مشخص گردید وی به علت اختلافات مالی با فرد مفقود شده داخل پارک قرار گذاشته و پس از جرو بحث او را هل داده که با برخورد سرش با دیوار جان خود را ازدست داده است.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با اظهارات متهم و اعتراف وی به پنهان کردن جسد مقتول در باغ شخصی اش، در نهایت جسد خانم ۳۶ ساله که در باغ قاتل مدفون شده بود کشف و متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6094295

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • پایان قدرت نمایی اوباش در رامسر با شلیک پلیس
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران