Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ملکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با بیان اینکه در سال گذشته تفاهم نامه‌ای با این واحدها منعقد شده بود، اظهار داشت: در این سفر علاوه‌بر بازدید از توانمندی‌های این واحدها، با مدیران آنها هم در خصوص اهداف بلند مدت طرح مثلث اقتصادی و فعالیت های اقتصادی در ایجاد کسب و کار در قالب اقتصاد روستا رایزنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا بر راه‌اندازی بازارچه ای در میاندوآب توسط گروه تولیدی "سیدان سبز" این شهرستان تصمیم گیری شد تا روستاییان بتوانند محصولات خود را بدون واسطه در این محل عرضه کنند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با اجرای این طرح در سراسر کشور مصرف‌کنندگان می‌توانند به صورت مستقیم محصول مورد نیاز خود را تامین کنند، گفت: در قالب طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی، توسعه و توانمندسازی و استفاده از ظرفیت خیران اقتصادی کشور و توجه به توسعه روستاها مدنظر است.

ملکی با بیان اینکه کشور ظرفیت های فراوانی در عرصه های اقتصادی دارد، گفت: دولت باید نقش جاده صاف کن برای سرمایه گذار و توسعه اقتصادی داشته و از این ظرفیت ها بخوبی استفاده کند.

وی اظهار داشت: همچنین در تلاش هستیم تا با اجرای مدل موفق مثلث توسعه و حمایت از حضور شرکت ها و صنایع بزرگ به عنوان معین اقتصادی علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال و تولید سرمایه مالی و انسانی، فقر و محرومیت را با افزایش زیرساخت‌های توسعه اقتصادی در مناطق مختلف ریشه کن کنیم.

مشاور وزیر و دبیر ستاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آینده اقتصاد در منطقه آسیا است، گفت: افول و مرگ اقتصاد غرب فرا رسیده و آینده اقتصاد در دست آسیا و کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

ملکی با بیان اینکه در زمینه ایجاد زیرساخت های اقتصادی، اقدامات خوبی انجام گرفته است، افزود: باید به دنبال تولید محصولات قابل رقابت در دنیا باشیم و در ویترین اقتصادی دنیا برای خود جایی پیدا کنیم.

وی با تاکید بر توجه به فرهنگ هر منطقه در تنوع تولیدات برای آن منطقه، افزود: باید فرهنگ مصرف هر منطقه را شناخت و برای آن تولیدات داشت.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات باید منجر به رشد تولید داخلی شود، اضافه کرد: باید به مقوله صادرات توجه داشت و صادرات را واقعی تر کنیم.

مشاور وزیر و دبیر ستاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در کشورهای کارهای بزرگی در حال انجام است که باید با هدف‌گذاری علمی و کار کارشناسی به نتیجه مطلوب برسیم.

ملکی با بیان اینکه امروز تغییرات تکنولوژی به کمتر از یک سال رسیده و همه به دنبال خلق ایده هستند، گفت: عصر کنونی نبرد اندیشه ها است و باید در این راستا به دنبال خلق ایده‌های نوآورانه برای حضور در بازار اقتصادی جهان باشیم.

به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی ۳۴ تفاهم نامه در اجرای طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی تهیه و تنظیم شده است.

فلسفه تشکیل این مثلث اقتصادی زمانی شکل گرفت که مسوولان با مشاهده محلی به نام قلعه گنج در کرمان که از نظر اقتصادی و اشتغال در وضعیت اسفناکی قرار داشت با کمک فعالان اقتصادی و شرکت‌های توانمند این مدل در آنجا اجرا شد و خروجی این اقدامات موجب کاهش بیکاری و افزایش سرمایه‌گذاری شد.

حتی مقام معظم رهبری با ابزار خرسندی از این طرح آن را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی دانستند و بر مردمی شدن اقتصاد باید به عنوان یک اصل تاکید دارند.

اکنون مدل الگوی مثلث اقتصادی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شده مقام معظم رهبری اجرای این مدل را برای اجرا به کلیه استانداران ابلاغ کردند؛ این طرح دارای سه ضلع "کارگزاران حکومتی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی" است که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی اشتغال زایی طرح مثلث توسعه اقتصادی میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی اشتغال زایی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی اشتغال زایی طرح مثلث توسعه اقتصادی میاندوآب مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی مثلث اقتصادی معدن و تجارت وزارت صنعت طرح مثلث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از احیای ۱۵ واحد تولیدی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت:برای راه اندازی این تعداد واحد صنعتی ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفته بود که با احیای آنها زمینه اشتغال برای هزار و ۸۲۵ نفر فراهم شد.

وی افزود: عمده مشکلات واحد‌های صنعتی استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحد‌های معدنی استان، ادامه داد: هفت واحد معدنی نیز در استان زنجان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیاء شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

گلشنی منفرد همچنین مهمترین مشکل واحد‌های معدنی راکد استان را فقدان اکتشاف اصولی و دریافت نکردن پروانه، نداشتن صلاحیت دارنده پروانه فعالیت و معارضان محلی دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان، گفت:طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان صادرات استان طی امسال بر مبنای واحد‌های تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

گلشنی منفرد ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده و در سال جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود