Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سویه جدید بیماری امیکرون گفت: سویه امیکرون دغدغه جدید مردم است که در بیماری زایی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

او افزود: اینکه سویه امیکرون تا چه میزان باعث شدت بیماری یا مرگ و میر خواهد شد هنوز ناشناخته است و اطلاعات کاملی در این زمینه وجود ندارد؛ چرا که دو الی سه هفته بیشتر نیست که درگیر آن شده ایم و ایران به عنوان نودمین کشور ابتلا به این ویروس را قطعی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری تصریح کرد: با توجه به اینکه سرایت و سرعت امیکرون نسبت به کرونا بیشتر است؛ بنابراین باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشیم و همانند گذشته شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و گفتنی است که امیکرون از طریق تجمعات خانوادگی و محیط کار منتقل می‌شود و مبتلایان قبلی به این سویه هم شاید به همین صورت درگیر شده باشند، البته این موضوع هنوز قطعی نشده است و نتایج آن طی روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بهترین و ساده‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون حفظ تهویه مناسب و استفاده از ماسک است؛ مهم‌ترین مسئله در این زمینه که مسئولان وزارت بهداشت هم تاکید دارند این است که دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنیم تا بتوانیم ایمنی بیشتری داشته باشیم.

حیدری بیان کرد: چند روز بعد از تزریق دز دوم واکسن کرونا سطح ایمنی جمعی کاهش می‌یابد؛ بنابراین باید حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنیم. تجربه در کشور‌های دیگر نشان داده است؛ با وجود روند خوب واکسیناسیون در کشور‌های اروپایی و آمریکا، اما همچنان آن‌ها درگیر موج ششم کرونا شده اند و از همین رو افراد بالای ۱۸ سال و کسانی که ۳ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باید برای دریافت دز سوم واکسن کرونا به مراکز درمانی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

او افزود: برای ارسال پیامک دز سوم واکسن کرونا به هم وطنان تاکید زیادی از سوی مسئولان وزارت بهداشت شده است تا با اطلاع رسانی محلی مردم را تشویق به دریافت واکسن کرونا کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره تزریق نوع سوم واکسن کرونا گفت: شاید همه نوع واکسنی در تمام مراکز درمانی نباشد؛ بنابراین بهترین واکسن را به هم وطنان تقدیم خواهیم کرد و بحث وفور و دسترسی آن هم وظیفه ما است، اما تاثیر دز سوم واکسن ۸۰ درصد از ابتلا به سویه امیکرون پیشگیری خواهد کرد و این موضوع دستاورد خوبی برای افراد است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون ویروس کرونا اومیکرون واکسن کرونا دوز سوم واکسن آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون دز سوم واکسن کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!