Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@16:09:23 GMT

موی بدن موش یک حسگر اپتیکی قوی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۰۱۰

موی بدن موش یک حسگر اپتیکی قوی است

مطالعات نشان می‌دهد موهای محافظ موش و سایر پستانداران که اصطلاحا "گارد هر" نامیده می‌شوند، ساختاری مشابه برخی حسگرهای اپتیکی ساخته دست بشر دارند.

به گزارش مشرق، موش‌ها طعمه مناسبی برای بسیاری از شکارچیان از جمله انواع مار، جغد و گربه‌ها هستند؛ بنابراین کاملا طبیعی است که امکاناتی برای زنده‌ ماندن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بینایی،‌ شنوایی و بویایی بسیار قوی موش‌ها از جمله این قابلیت‌هاست. همین موضوع محققان را بر آن داشته است که به دنبال توانایی‌های دیگری در آنان باشند.

فیزیکدانان انگلیسی حدس زدند که موش‌ها قادر به درک گرمای بدن شکارچیان خود هستند، به این منظور دوربین‌هایی را در حیات وحش قرار دادند و متوجه شدند زمانی‌که شکارچیان به سمت موش‌ها نزدیک می‌شوند، به گونه‌ای در تلاشند تا گرمای بدن خون را مخفی کنند.

بررسی بدن موش زیر میکروسکوپ‌های قوی نشان داد ساختار موی بدن موش دقیقا مشابه تجهیزات اپتیکی است و فاصله بین بخش‌های ساختاری مختلف خز بدن موش حدود ۱۰ میکرون است که دقیقا با حسگرهایی که توسط بشر ساخته می‌شود، مطابقت دارد. محققان چنین ساختارهایی را در دیگر موجودات مثل سنجاب‌ها نیز شناسایی کردند. آنها بر این باورند که طبیعت بهترین الگو برای ساخت تجهیزات پیشرفته است.

نتایج این مطالعه در نشریه Royal Society Open Science منتشر شده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت فناوری نانو حسگر فناوری موش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه واکنش‌ها به یک گزارش بی نامه و نشان از BBC + فیلم

کاربران با هشتگ "شکایت از بی بی سی"، اقدام نهاد‌های حقوقی و دیپلماتیک کشور علیه شبکه جهانی بی بی سی را خواستارشدند که گزارشی بدون مستند‌ها و منبع موثق درباره پرونده فوت یک دختر جوان ایرانی منتشر کرده بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان
  • حسگری که مواد مخدر را ۶ برابر سریع‌تر شناسایی می‌کند
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • واکنش حامدی فر به درگیری با بازیکن ذوب آهن+فیلم
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • ادامه واکنش‌ها به یک گزارش بی نامه و نشان از BBC + فیلم
  • کار گذرگاه عابر پیاده دقیقا چیست؟ 
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟