Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جواد قناعت که امروز (سه‌شنبه) به شهرستان فردوس رفته است، با هدف بررسی شرایط موجود و واکاوی علل نیمه‌تمام ماندن این پروژه از ساختمان پژوهشکده انار بازدید کرد.

مصوبه ایجاد و راه‌اندازی پژوهشکده انار فردوس با محوریت دانشگاه فردوسی مشهد به منظور افزایش کمی و کیفی محصول انار، به‌روزآوری شیوه‌های تولید و انجام تحقیقات علمی و کاربردی در حوزه این محصول، در دولت نهم ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتزاع شهرستان فردوس از خراسان رضوی، در سال ۱۳۹۳ این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد به دانشگاه بیرجند تحویل شد اما به جهت نبود چارت اداری و اعتبار مناسب به حالت تعلیق درآمد و به دلیل نبود نگهداری منطقی، بخش‌هایی از آن نیز تخریب شده است.

با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر این پژوهشکده در بخش کشاورزی، تکمیل و راه‌اندازی آن از نیازهای اساسی شهرستان فردوس است که با تولید بیش از ۳۰ هزار تن در سال، از تولیدکنندگان بزرگ انار کشور محسوب می‌شود.

بازدید استاندار از قنات جهانی بلده در فردوس

استاندار خراسان جنوبی از قنات جهانی بلده و استخر یک میلیون مترمکعبی در حال احداث ذخیره آب این قنات در فردوس هم بازدید کرد.

مجموعه قنوات تاریخی بلده فردوس سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

این بازدید با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان فردوس انجام شد.

قنات جهانی بلده با آب باکیفیت (EC ۴۰۰) یکی از شاهرگ‌های حیاتی شهرستان فردوس است که علاوه بر ارزش تاریخی، تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی منطقه دارد و امرار معاش بیش از سه هزار کشاورز و هزار و ۹۰۰  هکتار باغات انار و اراضی تابعه متأثر از این قنات است.

بررسی روند ساخت استخر ذخیره آب یک میلیون مترمکعبی 

با توجه به اختلاف دبی این قنات بین ۸۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بسته به بارش‌های فصلی، به منظور حصول بهره‌وری بیشتر از منابع آبی قنات، عملیات اجرایی طرح جامع "از آبخیز تا جالیز" در قالب احداث استخر ذخیره یک میلیون مترمکعبی آب در سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از استخر ذخیره آب یک میلیون مترمکعبی قنات جهانی بلده در فردوس را نیز بازدید و روند اجرای این طرح را بررسی کرد.

قناعت صبح امروز وارد فردوس شد و بدو ورود با استقبال امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان، ضمن حضور در گلزار شهدای فردوس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

بازدید از کارخانه‌های تولید سیم آلومینیوم و آرد زرین، کارگاه پروژه راه‌آهن، بازدید از کارخانه نساجی، دیدار با خانواده شهید محمدباقر کارگر محبی  و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه  است.

فردوس، سومین مقصد سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی، بعد از حضور در نهبندان و قاینات است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری پروژه ساختمانی خراسان جنوبی جواد قناعت فردوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری پروژه ساختمانی خراسان جنوبی منابع طبیعی و آبخیزداری پروژه ساختمانی خراسان جنوبی جواد قناعت فردوس یک میلیون مترمکعبی قنات جهانی بلده شهرستان فردوس خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک

 محمد کرمی ، استاندار سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از مناطق درگیر سیلاب جنوب استان از سد مخزنی كهير که بر روی رودخانه کهیر احداث شده و بزرگترین سد مخزنی استان است، بازدید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک