Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حیدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به نیاز آب شرب در مرکز استان گفت: هم اکنون سالانه بالغ بر ۴۰ میلیون مترمکعب به مصرف آب شرب مرکز استان می‌رسد که در فصل پیک، بیشتر از ظرفیت تصفیه خانه آب شرب اردبیل می‌باشد و برای حل این مشکل، احداث مدول دوم تصفیه خانه برنامه ریزی شده است و چاره‌ای جز انتقال آب برای تامین نیاز شرب مرکز استان باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر خلاف سیمای ترسیم شده قبلی از استان اردبیل با عناوینی همچون «سرزمین چشمه‌های بهشتی»، وضعیت منابع آب استان حاد و نگران کننده بوده و دشت اردبیل به دلیل اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی با احتمال فرونشست مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: بر اثر کم توجهی به میزان مصرف آب در گذشته، سطح تراز آبخوان اردبیل سالانه به طور متوسط ۲۷ سانتی متر افت می‌کند که در خشکسالی اخیر این رقم حدودا به دو برابر رسیده است.

حیدری با تاکید بر لزوم همکاری تمامی ارگانها، سازمانها، مراکز علمی و دانشگاهی با بخش آب برای فرهنگسازی و به تعادل رساندن آبخوان در چارچوب برنامه سازگاری با کم آبی استان تصریح کرد: باید راهکار‌های علمی و کاربردی برای تثبیت مصارف آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف و مدیریت بهینه را بکار بگیریم.

او با بیان اینکه باید میان برداشت و تغذیه دشت اردبیل توازن وجود داشته باشد، افزود: تغذیه مصنوعی دشت، انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور‌های هوشمند، تقلیل مقدار مصارف، ترویج و فرهنگ سازی و اصلاح الگوی کشت از جمله راهکار‌های لازم و ضروری در این بخش است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف آب آب شرب تصفیه خانه آبهای زیرزمینی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: سه تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از یک انبار در زیرزمینی که به طور ناشناس انبار شده بود توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت زاهدان کشف و معدوم شد.

دکتر فریبرز راشدی افزود: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: روز گذشته حدود ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.
دکتر راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبار‌ها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.
وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز‌های لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

دیگر خبرها

  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن