Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل حاشیه‌نشینی در کلانشهر‌ها گفت: پدیده حاشیه‌نشینی و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید با رصد مداوم و پیش بینی منابع لازم حرکت بزرگی را در زمینه رفع حاشیه‌نشینی دنبال کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر در جلسه مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران که با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران و شهرداران ۱۸ کلانشهر دیگر برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ شهرداری‌ها در زمینه افزایش شادابی و نشاط اجتماعی از شهرداران خواست تا با تقویت هویت‌های محله‌ای و توجه به سبک زندگی اسلامی- ایرانی پیوند‌های اجتماعی را میان مردم انسجام بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: شهرداری‌ها در سرتاسر کشور در ایجاد الگوی مناسب برای سبک زندگی، افزایش روحیه و نشاط اجتماعی و همچنین نگرش مردم نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کنند و بیشترین ارتباط را با همه ابعاد و جنبه‌های زندگی مردم دارند، اما دولت‌ها در دهه‌های گذشته به این بخش از ساختار مهم کشور کمتر توجه کرده اند.

مخبر تصریح کرد: ایجاد اماکن مناسب فرهنگی و ورزشی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، بهسازی جاده‌های درون شهری و توجه به سبک معماری ایرانی-اسلامی در ساخت و ساز شهر‌ها از جمله مواردی است که باید در اولویت کاری باشد و شهرداری‌ها بتوانند با اجرای پیوست‌های اجتماعی مناسب برای طرح‌های شهری و همچنین برنامه‌های مدون در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت تعاملات بین مردم تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل حاشیه نشینی در کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ، گفت: وجود پدیده حاشیه‌نشینی و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید با رصد مداوم و پیش بینی منابع لازم حرکت بزرگی را در زمینه رفع حاشیه‌نشینی دنبال کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین پس از استماع سخنان تعدادی از شهرداران، رفع مشکلات شهرداری‌ها را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و از پیگیری این مشکلات با حضور نمایندگان مجمع کلانشهر‌ها خبر داد.

در ادامه این جلسه نیز شهرداران کلانشهر‌های کشور مطالبات، مشکلات و خواسته‌های عمده شهرداری‌ها از جمله در حوزه آلودگی هوا و ترافیک شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بودجه، سکونتگاه‌های غیررسمی، صدور مجوزها، جذب نیروی انسانی و به روز رسانی قوانین را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور حاشیه نشینی حاشیه نشینی کلانشهر ها شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است