Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@21:50:07 GMT

در سویه امیکرون ریه کمتر درگیر می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۴۴۳

در سویه امیکرون ریه کمتر درگیر می شود

ایران اکونومیست-معاون وزیر بهداشت گفت: در سویه جدید کرونا، ریه کمتر درگیر ویروس می شود.

یونس پناهی، معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: از نظر علائم بالینی بیشتر بیماران کرونایی درگیر‌ ریه، سردرد، تب و گلو درد می شدند اما علائم سویه جدید امیکرون سردرد، سرفه خشک، اسهال، استفراغ، بی حالی و بدن درد است؛ اما درگیری ریه در ا ین سویه تاکنون مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تشخیص نوع کرونا بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند تنها از روی تست آنها مشخص می شود که امیکرون بوده یا درگر سویه های قبلی کرونا شده است.

حمید سوری اپیدمیولوژیست در ادامه با اشاره به سویه اومیکرون گفت: مهم ترین ویژگی که امیکرون دارد این بوده که سرعت انتشار آن نسبت به دیگر سویه ها بالاست.

او افزود: چون فراوانی رخداد این سویه زیاد است ؛اگر ۱۰۰ نفر به کرونا دلتا مبتلا شوند در امیکرون به دلیل جهش و سرعت انتشار بیش از ۲۰۰ نفر مبتلا می شوند.

سوری افزود: نمیتوان گفت که این ویروس کشندگی ندارد یا اگر داشته باشد کم است. با توجه به سرعت انتقال بالای امیکرون تعداد بستری های و مرگ و میرها دو برابر می شود.
نبود نظارت کافی برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مرزهای کشور

این اپیدمیولوژیست با اشاره به نبود نظارت در مرزها گفت: با توجه به نبود نظرات کافی در مرزها ، اگر به هشدارهای جدی برای رعایت بهداشتی توجه نشود طرح بستن مرزها به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد خواهد شد.
ماسک مهمترین عامل پیشگیری از اُمیکرون

معاون وزیر بهداشت گفت: واکسن کرونا باعث عفونت مجدد می شود یعنی اگر کسی قبلا به کرونا مبتلا شده باشد، امکان اینکه دوباره مبتلا شود وجود دارد حتی اگر فردی واکسیناسیون را ۳ مرتبه انجام داده باشد نیز دوباره مبتلا خواهد شد. البته اگر کسی یک دز را دریافت کرده باشد نسبت به کسی که واکسن نزده، بهتر است و همینطور کسی که دو دز واکسن را زده باشد به مراتب نسبت به دیگران در برابر ابتلا وضعیت بهتری دارد.

پناهی با اشاره به مهمترین عامل پیشگیری از امیکرون که ماسک است اظهار کرد: تحقیقات مختلف نشان می دهد که زدن ماسک در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون مهمترین عامل است و همزمان با این عمل، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است. تاکید وزارت بهداشت بر روی انجام صحیح پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ٤ تا ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ گفت: ١٢ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد) و ۵۶ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر، در ۸۷ عملیات شرکت کردند، ۱۹۱ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۲ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ٢٥ دستگاه چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

کد خبر 6089469

دیگر خبرها

  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی 
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!