Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@09:05:49 GMT

اعلام محدودیت‌ برگزاری مراسم یلدا در خاش

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۵۵۸

اعلام محدودیت‌ برگزاری مراسم یلدا در خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان گفت: طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونای شهرستان اعمال محدودیت‌ها به مراسمات یلدا به ویژه در مدارس، مهدهای کودک و دورهمی و مهمانی های فامیلی شب یلدا به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا مربوط می شود.

دکتر رضا کرد در گفت وگو با ایسنا افزود:این مصوبه به دنبال گزارشات و بررسی‌های انجام شده در خصوص برگزاری مراسمات یلدا در مدارس و همچنین خودداری از گردهمایی‌ها در شب یلدا به منظور پیشگیری جلوگیری از انتقال کرونا مطرح و اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:بی شک دورهمی های شب یلدا آمار کرونا را افزایش می‌دهد و اولویت اول شهرستان صیانت از سلامت شهروندان به ویژه دانش آموزان، معلمان و مدیران و کارکنان مدارس در مراسمات یلداست.

دکتر کرد اظهار داشت: دورهمی شب یلدا یعنی استقبال از کرونا امیکرون؛ بنابراین بایستی مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند.

وی بیان کرد:توصیه و هشدار ما و حوزه بهداشت و درمان به شهروندان محترم پرهیز از برگزاری مراسمات یلدا در مدارس و مهدکودک ها و خودداری از ‌دورهمی های خانوادگی (در صورت لزوم صرفا با حضور اعضای اصلی خانواده)در شب یلدا برای کمتر شدن همه گیری کرونا است.

مدیر بهداشت خاش ادامه داد:برگزاری مراسمات یلدا در مدارس و  دورهمی‌های شب یلدا می‌تواند درصد زیادی از افراد را مبتلا کند و موج جدیدی از ابتلا و مرگ و میر را ایجاد نماید بنابراین مدیران مدارس و شهروندان باید تابع قوانین ضد کرونایی باشند.

وی گفت:مردم تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند و در شب یلدا با دورهمی‌ های خانوادگی به استقبال سویه جدید کرونا نروند.

دکتر کرد افزود:نقش زنان در پیشگیری از بحران کرونا و برنامه ریزی رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی با گذشت تقریبا دو سال بسیار پررنگ بوده و هم اکنون با نزدیکی شب یلدا از زنان و مادران عزیز انتظار داریم به عنوان مدیران و برنامه ریزان خانواده در جهت حفظ سلامت اعضا در این شب از تدارک برنامه دورهمی های خانوادگی جدا خودداری نموده و شب یلدا هر خانواده یک ستاد پیشگیری از کرونا شود و مراسمات این شب بصورت مجازی و در بستر شبکه های اجتماعی با دوستان و اقوام سپری گردد.

وی اظهار داشت:بخش مهمی از مدیریت کرونا به اراده و خواست مردم بستگی دارد و  اصرار به برخی عادت های قبل از کرونا، عدم استفاده از ماسک و شرکت در عروسی و عزا، جشن تولد و دورهم نشینی و شب یلدا و ... باعث لطمه و آسیب به خود و دیگران می شوند که فقط با واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی و اراده نه گفتن به حضور این تجمعات، خطرات بیماری کاهش می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروتکل های بهداشتی شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در یادمان این شهید

امیر سلیمان طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حضور مردم شهیدپرور کرمانشاه و سایر استان‌های کشور مراسم گرامیداشتی به مناسبت سالروز رشادت شهید شیرودی در عملیات آزادسازی بازی دراز در یادمان شهید شیرودی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در یادمان شهید شیرودی واقع در تپه روستای زرین‌جوب در شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور عموم مردم و مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا تصریح کرد: سخنران ویژه این مراسم سرتیپ دوم محسن صادق‌نیا، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش خواهد بود.

کد خبر 6100003

دیگر خبرها

  • مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد
  • برگزاری رویدادهای مشترک منطقه ۱۰ اصفهان با مدارس حصه
  • مدارس نوبت عصر شهر قزوین «پنجاه‌به‌در» تعطیل است
  • یک دورهمی با حضور معلمان فرهیخته و پیشکسوت
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در یادمان این شهید
  • برگزاری مراسم «سه شنبه های شهدایی» در ایلام
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد