Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج احمد چینی از «پیر غلامان اهل‌بیت»؛ فاطمه الزهرا سلام الله علی‌ها را «افتخار همه ائمه اطهار» می‌داند و معتقد است «ولایت پذیری» ایشان باید سرمشق همه شیعیان باشد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حاج احمد چینی از «پیر غلامان اهل‌بیت و مداح پیشکسوت» در گفتگو با خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی، حضرت فاطمه الزهرا علی‌ها السلام را «افتخار تمام ائمه علیهم السلام» می‌داند و ولایت‌پذیری و حمایت ایشان از امام خود «امیرالمؤمنین» علیه‌السلام را زبانزد خاص و عام اعلام می‌کند و می‌گوید: «شک نکنید که نقش فاطمه الزهرا علی‌ها السلام در حمایت از امام خود امیرالمؤمنین مثال‌زدنی است چراکه آن حضرت تمام هستی خود را فدای امیرالمؤمنین کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه می‌دهد: «حضرت زهرا علی‌ها السلام، امیرالمؤمنین علیه‌السلام را تا پای جان حمایت کرد و ما هم وظیفه‌داریم پای ولایت بایستیم. این در حالی است که باید توجه کنیم خانه‌نشینی حضرت علی علیه‌السلام به این دلیل بوده که مردم «مسئله غدیر» را طبق فرمایش پیامبر صلی‌الله علیه وسلم پیگیری نکردند».

این پیر غلام اهل‌بیت بابیان اینکه باید در برگزاری مراسم فاطمیه، فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی حضرت زهرا علی‌ها السلام برای مردم بیان شود ادامه می‌دهد: «امیدواریم ما هم بتوانیم برای احقاق ولایت و محبت امیرالمؤمنین تا پای جان فداکاری کنیم».

وی با ستایش از جایگاه بی‌بی فاطمه الزهرا علی‌ها السلام می‌گوید: «ائمه اطهار که خودشان مشگل‌گشای عالم هستند هرگاه دچار مشکلی می‌شدند به در خانه مادرشان می‌رفتند و این نشان از بزرگی این حضرت است لذا معتقدم برگزاری مجالس فاطمه الزهرا خیلی مهم است و اگر مصیب‌های حضرت زهرا و خانه‌نشینی امیرالمؤمنین اتفاق نمی‌افتد حتماً کربلایی هم رخ نمی‌داد لذا ما باید فاطمیه را احیا کنیم و اگر فاطمیه احیا شود حتماً حق عزاداری نیز ادا خواهد شد».

به اعتقاد احمد چینی، ریشه تمام عزاداری‌های امام حسین علیه‌السلام برگرفته از عزاداری‌های فاطمه الزهرا است.

وی پیشنهاد می‌کند: «برگزاری مراسم حضرت فاطمه الزهرا علی‌ها السلام نباید منوط به یک یا دو دهه باشد و باید از زمان شهادت تا ولادت ایشان مراسم گرفته شود و طی این ۵۰ روز به بیان حقایق معارف اهل‌بیت و مصائب فاطمه الزهرا پرداخته شود».

این پیر غلام اهل‌بیت به اقوال مختلف در مورد زمان شهادت حضرت فاطمه اشاره می‌کند و می‌افزاید: «در ایران قبل از انقلاب ۱۳ جمادی‌الاول روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا تعطیل رسمی بود، اما بعد از انقلاب، روز شهادت آن حضرت به سوم جمادی‌الثانی تغییر کرد هرچند که علمای نجف نیز روی همین تاریخ تأکیددارند».

وی بابیان اینکه هم‌اکنون مزار مبارک حضرت الزهرا به‌صورت دقیق مشخص نیست و امکان زیارت وجود ندارد ابراز امیدواری می‌کند با ظهور امام زمان، مشکل شیعیان نیز در این زمینه حل شود وهمه بتوانند قبر مادر سادات را به‌راحتی زیارت کرده و مزار باشکوهی برای آن حضرت بنا سازند.

این مداح قدیمی در پایان می‌گوید: «خوشبختانه همه جامعه اسلامی ایران پیرو اهل‌بیت و فاطمه الزهرا علیه‌السلام هستند و بانوان ما هم با الگو قرار دادن مکتب فاطمه الزهرا؛ خشنودی آن حضرت را در پیروی از حجاب، رفتارو گفتار کسب کنند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیرغلامان حسینی مداح اهل بیت حضرت فاطمه الزهرا علیه السلام آن حضرت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند

طرح «پیوند صادق» ایده‌ای است تا از بستر آن در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام، مساجد با مدارس به هم پیوند بخورند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآن و عترت در نشست خبری «پیوند صادق» گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام بناست طرحی مردمی با مشارکت مراکز قرآنی، مدارس و مساجد کشور برگزار شود. این طرح بناست به وسعت تمام کشور با هدف تبیین، تبلیغ و ترویج معارف امام صادق علیه‌السلام رقم بخورد.

وی افزود: شیوه کار به این صورت است که دانش‌آموزان در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام به همراه خانواده و در کنار مربیان‌شان در مدرسه جمع شوند و پویش‌های علمی همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری و نیز گعده‌های علمی برگزار می‌کنند. در انتهای مراسم جوایز نفیسی از جمله کمک‌هزینه عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس و نیز صدها جوایز دیگر به برگزیدگان اهدا می‌شود. سپس به سمت مسجد محله حرکت می‌کنند و نماز ظهر و عصر را در آنجا اقامه می‌کنند. در مسجد، روحانیون درباره تأثیرات امام جعفر و شاگردان ایشان در نشر معارف دین و سبک زندگی آن حضرت به صورت مختصر به سخنرانی می‌پردازند.

منیزی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در کنار این نیروی مردمی قرار گرفتند و حامی این حرکت هستند. منتها این حرکت نیاز به تبلیغات دارد. اهمیت کار در این نکته است که بیش از 50 درصد روایاتمان را از امام صادق علیه‌السلام به یادگار داریم که در برگه‌های منابع ما خاک می‌خورند و بلااستفاده ماندند.این آموزه‌های امام باید در قالب‌های مختلف در جامعه نشر داده شود.

 

.

تیزر طرح «پیوند صادق»

تلاش برای ارتقای پیوند مدارس با مساجد

وی درباره برگزاری دو پویش فرهنگی گفت: در راستای این برنامه، دو پویش‌ طراحی شده که یکی از آنها «پندهای امام صادق» و دیگری 6 داستان صوتی برای گروه سنی زیر 13 سال است. این پویش‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی به آدرس مندرج در این سایت https://zil.ink/peyvandesadegh شکل می‌گیرد.

سعیدی نژاد مدیرعامل مؤسسه پیام غدیر که از بانیان این حرکت فرهنگی است، گفت: حدود 20 سال قبل مرحوم حجت الاسلام حاج سید علی اکبر حسینی از اساتید اخلاق تهران تأکید کردند در مدرسه پیام غدیر بزرگداشتی برای امام صادق علیه السلام بگیریم. ایشان گفتند این برنامه را در تمام مدارس گسترش دهیم. در آن دوران آقای حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش بودند. طوماری جمع شد و به ایشان ارسال شد تا تمام مدارس در برنامه مشارکت داشته باشند؛ همچنان که در مدارس حوزه علمیه بزرگداشت‌هایی برگزار می‌شد. نام این طرح پیوند «میمِ» مدرسه با «میمِ» منزل بود. اما به این طرح فعلی، مسجد و مراکز قرآنی هم آن اضافه شد.

وی افزود: یکی از خلأهایی که در جامعه داریم، عدم پیوند مسجد با مدارس بود. نه مدیر از امام جماعت خبر دارد و نه امام جماعت از مدارس دارای شناخت است. امیدواریم این ایده بتواند این خلأ را پر کند. 

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد