Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:16:11 GMT

دانلود رایگان کتاب روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۷۰۱

دانلود رایگان کتاب روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

محصول مورد نظر شامل نسخه کامل کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد و اتکینسون ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۱۶۷۴ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. - اخبار بازار -

دانلود فایل

دیدگاه بیولوژیکی

مغز انسان بیش از 10 میلیارد سلول عصبی و تقریباً بی‌نهایت ارتباط متقابل بین آن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است پیچیده ترین ساختار جهان باشد. اصولاً تمام وقایع روانشناختی می‌تواند به فعالیت مغز و سیستم عصبی مربوط باشد. رویکرد بیولوژیکی مطالعه انسان‌ها و گونه‌های دیگر سعی در ارتباط رفتار آشکار با حوادث الکتریکی و شیمیایی در داخل بدن دارد. تحقیقات از منظر زیست‌شناختی می‌کوشد فرایندهای عصب شناختی را که زمینه ساز رفتار و فرایندهای ذهنی هستند، مشخص کند. دانلود کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد به عنوان مثال، رویکرد بیولوژیکی افسردگی سعی دارد این اختلال را از نظر تغییرات غیر عادی در سطح انتقال دهنده‌های عصبی، که مواد شیمیایی تولید شده در مغز هستند و ارتباط بین سلول‌های عصبی را ممکن می‌سازند، درک کند.

دانلود کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد

برای نشان دادن این دیدگاه می‌توانیم از یکی از مشکلاتی که قبلاً توضیح داده شد استفاده کنیم. مطالعه تشخیص چهره در بیماران مبتلا به آسیب مغزی نشان می‌دهد که مناطق خاصی از مغز برای تشخیص چهره تخصص دارند. مغز انسان به نیمکره راست و چپ تقسیم می‌شود و به نظر می‌رسد مناطقی که به شناسایی چهره اختصاص داده شده‌اند عمدتا در نیمکره راست قرار دارند. تخصص نیمکره قابل توجهی در انسان وجود دارد. به عنوان مثال در بیشتر افراد راست دست، نیمکره چپ برای درک زبان و نیمکره راست برای تفسیر روابط فضایی تخصصی است

 

محققان با تصویربرداری از مغز انسان در حین انجام کارهای روانشناختی، می‌آموزند که کدام ساختارهای مغزی زمینه ساز پدیده‌های مورد نظر هستند. در اینجا ما یک نمایش 3 بعدی از مغز انسان را هنگام گوش دادن به گفتار حاصل از MRI عملکردی (تصویربرداری تشدید مغناطیسی) مشاهده می‌کنیم. دانلود کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد فارسی  رنگ قرمز بیشترین مناطق فعال شدن را نشان می‌دهد، در حالی که رنگ زرد مناطق فعال شدن متوسط را نشان می‌دهد. فعالیت عصبی در ناحیه ورنیکه از مغز واقع شده است. این رویکرد نمای بیولوژیکی روانشناسی را نشان می‌دهد

دانلود کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد فارسی

دیدگاه بیولوژیکی نیز به مطالعه حافظه کمک کرده است. این امر بر اهمیت برخی ساختارهای مغزی، از جمله هیپوکامپ، که در تحکیم خاطرات نقش دارد، تأکید می‌کند. فراموشی دوران کودکی ممکن است تا حدی به دلیل هیپوکامپ نابالغ باشد، ساختاری که تا یک یا دو سال پس از تولد کاملاً توسعه نیافته است

دیدگاه رفتاری

همانطور که در بررسی مختصر ما از تاریخ روانشناسی شرح داده شد، دیدگاه رفتاری بر محرکها و پاسخهای قابل مشاهده متمرکز است و تقریباً تمام رفتارهای ناشی از شرطی سازی و تقویت را مورد توجه قرار می‌دهد. به عنوان مثال، یک تحلیل رفتاری از زندگی اجتماعی شما ممکن است بر روی افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید (محرک‌های اجتماعی)، انواع پاسخ‌هایی که به آن‌ها می‌دهید (پاداش دهنده، مجازات کننده یا خنثی)، انواع پاسخ‌هایی که به نوبه خود به آن‌ها می‌دهند متمرکز شود. شما (پاداش دهنده، تنبیه کننده، یا خنثی)، و چگونگی پاسخ‌ها تعامل را حفظ یا مختل می‌کنند.

ما می‌توانیم از مشکلات نمونه خود برای نشان دادن بیشتر این روش استفاده کنیم. با توجه به چاقی، برخی از افراد ممکن است فقط در صورت تحریک خاص (مانند تماشای تلویزیون) بیش از حد غذا بخورند (و یک پاسخ خاص) و یادگیری اجتناب از این محرک‌ها بخشی از بسیاری از برنامه‌های کنترل وزن است. با توجه به پرخاشگری، کودکان بیشتر از حد مجازات پاسخ‌هایشان (کودک دیگر پس می‌کشد) نسبت به مجازات دادن پاسخ‌هایشان (ضد حمله‌های کودک)، پاسخ‌های پرخاشگرانه مانند ضربه زدن به کودک دیگر را بیان می‌کنند

 

دانلود کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

اگر کودک پرخاشگر راه خود را در پیش بگیرد و کودک دیگر نوسان دهد، رفتار پرخاشگرانه پاداش داده می‌شود و کودک احتمالاً در آینده رفتار پرخاشگرانه ای دارد. این نمونه ای از دیدگاه رفتاری در روانشناسی است.

از نظر تاریخی، رویکرد سختگیرانه رفتاری فرایندهای ذهنی فرد را اصلاً در نظر نمی‌گرفت و حتی رفتارگرایان معاصر نیز معمولاً درباره فرایندهای ذهنی مداخله گر بین محرک و پاسخ حدس نمی‌زنند. با این وجود، روانشناسان غیر از رفتارگرایان سختگیر اغلب آنچه افراد در مورد تجارب آگاهانه خود می‌گویند را ثبت می‌کنند دانلود کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی (گزارش خود کلامی) و از این داده‌های ذهنی استنباطی در مورد فعالیت ذهنی خود می‌گیرند. اگرچه امروزه تعداد کمی‌از روانشناسان خود را رفتارگرای سختگیر معرفی می‌کنند، اما بسیاری از تحولات مدرن روانشناسی از کارهای رفتارگرایان پیشین تکامل یافته است (مالون، 2003؛ اسکینر، 1981).

دانلود رایگان کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی

دیدگاه شناختی

دیدگاه شناختی معاصر تا حدی بازگشت به ریشه‌های شناختی روانشناسی و تا حدی واکنشی به باریک بودن رفتارگرایی است که تمایل به غفلت از فعالیت‌های پیچیده انسانی مانند استدلال، برنامه ریزی، تصمیم گیری و ارتباطات دارد. دیدگاه شناختی معاصر مانند نسخه قرن نوزدهم مربوط به فرآیندهای ذهنی مانند درک، به خاطر سپردن، استدلال، تصمیم گیری و حل مسئله است. برخلاف نسخه قرن نوزدهم، رویکرد شناختی معاصر مبتنی بر درون نگری نیست. در عوض، فرض بر این است که (1) فقط با مطالعه فرایندهای ذهنی می‌توانیم به طور کامل آنچه ارگانیسم ها انجام می‌دهند، دانلود رایگان کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی درک کنیم و (2) می‌توانیم فرآیندهای ذهنی را با تمرکز بر رفتارهای خاص (دقیقاً همانطور که رفتارگرایان انجام می‌دهند)، اما تفسیر آن‌ها به صورت عینی، مطالعه می‌کنیم. فرآیندهای ذهنی اساسی در انجام این تفاسیر، روانشناسان شناختی غالباً به قیاس ذهن و کامپیوتر متکی بوده اند. اطلاعات ورودی به روش‌های مختلف پردازش می‌شوند: آن‌ها انتخاب می‌شوند، مقایسه می‌شوند و با سایر اطلاعات موجود در حافظه انتخاب می‌شوند، تبدیل می‌شوند، ترتیب مجدد می‌شوند و غیره

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترجمه فارسی نشان می دهد مغز انسان پاسخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند؛ طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد. در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد که ۲۸ درصد برای دروس عمومی و ۲۲ درصد برای دروس اختصاصی است. دانش‌آموزان پایه دوازدهم از تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم باید از روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در امتحانات نهایی شرکت کنند. طبق تأکید مسؤولان وزارت آموزش و پرورش، سؤالات امتحانات نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود و طراحی سؤالات امتحانات نهایی چند روز قبل از برگزاری آزمون در قرنطینه و امنیت کامل و با کمک گروهی از دبیران با تجربه در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با همکاری معاونت آموزش متوسطه و نمایندگان دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی متوسطه نظری انجام می‌شود.

طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است و از طراحان خواسته شده است درصدی از سؤالات به سؤالات آسان و بخش عمده سؤالات در حد متوسط باشد. همچنین تعدادی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد. طراحان سؤالات، دبیران مدارس دولتی سراسر کشور هستند و با توجه به شیوه‌های تدریس، متناسب با دانش‌آموزان سؤالات را طراحی خواهند کرد. بر همین اساس دانش‌آموزان تمام کتاب درسی را مطالعه کنند و هیچ بخشی را حذف نکنند، چون از تمام بخش‌های کتاب درسی طراحی سؤال می‌شود؛ دانش‌آموزان به مؤسسات خصوصی و کتاب‌های کمک آموزشی مراجعه نکنند و کتاب‌های درسی را مبنا قرار دهند، اما به‌جای پرداختن به کلیدواژه‌ها و نکات مهم، مفاهیم را مورد توجه قرار دهند؛ یادگیری مهم است یعنی اگر مطلب را به‌خوبی متوجه شوند از عهده امتحانات نهایی برمی‌آیند. دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که انواعی از سؤالات در امتحانات نهایی قابل طرح هستند که برخی از آنها به این شکل است:- مشابه آنها در قالب‌های گوناگونی مانند فعالیت، تمرین خود را بیازمایید و خودارزیابی در کتاب‌های درسی آمده‌اند. - در چارچوب محتوای کتاب هستند، اما می‌توانند عیناً همان پرسش‌های موجود کتاب درسی نباشند. - ممکن است که بیش از یک راه حل و یک جواب داشته باشند؛ پس دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ‌های متفاوتی به آنها بدهند. می‌توانند داده محور و شاهد محور باشند در این نوع سؤالات دانش، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار دانش‌آموز قرار داده می‌شود تا با بررسی آنها به سؤالات پاسخ دهد. - دانش‌آموزان را به تأمل و تفکر بیشتر ترغیب و به آنها کمک می‌کنند تا یادگیری خود را به موقعیت جدید تعمیم دهند.



- به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا درک قوی‌تری از یک موضوع داشته باشند و با موضوعات دیگر یا دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند. - دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا با استفاده از دانش و مهارت‌های خود، موضوع را در سطح عمیق‌تری بررسی کنند. - نمی‌توان با بله و خیر یا یک پاسخ ساده و چند کلمه‌ای به آنها پاسخ داد بلکه از دانش‌آموزان می‌خواهند تا نظرات و دلایل خود را ارائه کنند. - تنها دانسته‌های دانش‌آموزان را اندازه نمی‌گیرند بلکه مطالب جدیدی به آنها یاد می‌دهند تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند، یادگیری خود را نظارت و هدایت کنند و از این طریق احساس رشد و عاملیت را در آنها تقویت می‌کنند. - در قالب‌های متفاوتی مانند کوتاه پاسخ، درست، نادرست، کشف ارتباط و تشریحی ارائه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید