Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@09:18:32 GMT

تحولی عظیم در مدیریت قالیشویی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۷۵۷

تحولی عظیم در مدیریت قالیشویی

سیستم پونیک به دلیل یکپارچه کردن اطلاعات تمام بخش‌های قالیشویی این امکان را برای مدیران فراهم کرده تا بتوانند گزارش دقیق از وضعیت سفارشات، امور مالی، ناوگان، شعب، انبار و... داشته باشند. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

مدیریت مجموعه‌های قالیشویی یکی از سخت‌ترین و البته پر دردسرترین مشاغل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شغل دارای فرآیندهای کوچک و پیچیده بسیار زیادی است که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند چالش‌های بزرگی را به صورت روزمره پدید می‌آورند. هماهنگی کارمند اداری، اجرایی و لُجِستیک (حمل و نقل)، ارتباط مداوم با مشتریان، مدیریت زمان و البته امانت داری از جمله مهمترین دغدغه‌ها در این شغل محسوب می‌شوند.
 
چالش اصلی در مدیریت قالیشویی کجاست؟
یک سفارش قالیشویی از مرحله ثبت تا زمان تحویل به مشتری مراحل گوناگونی را طی می‌کند. اولین چالش مهم در فرآنیدهای یک قالیشویی ترتیب آدرس‌هایی است که یک راننده باید مراجعه کند. در حالت سنتی این امر می‌بایست توسط یک کارگر متخصص که آشنایی کامل با مسیرهای شهری دارد با توجه به پراکندگی آدرس‌ها صورت پذیرد. در حالت عادی این فرآیند حداقل یک ساعت در روز زمان خواهد گرفت.
چالش بعدی در مدیریت یک قالیشویی کنترل عملکرد رانندگان در فرآیندهای جمع و پخش است. این که یک راننده با چه کیفیتی اقدام به جمع آوری یا پخش سفارشات نماید و وقت ارزشمند را در کارهای بیهوده هدر ندهد، ارتباط مستقیم با سودآوری مجموعه دارد. علاوه بر این، کنترل دقیق فرش‌های جمع‌آوری شده و اطمینان از تحویل تمام آنها به مجموعه و همچنین توزیع صحیح سفارشات امری است که در مدیریت سنتی تنها پس از اعلام نارضایتی مشتری قابل بررسی خواهد بود.
مهمترین ابزار هر مدیر برای مدیریت دقیق مجموعه خود همواره اطلاعات صحیح از وضعیت لحظه‌ای مجموعه و به تبع آن پیشبینی وضعیت پیش رو است. از این رو، آگاهی از وضعیت لحظه‌ای سفارشات یکی از مهمترین فاکتورهای مدیریت دقیق و قدرتمند یک قالیشویی است.
در دنیایی که با تکنولوژی و نرم‌افزارها احاطه شده است، پیگیری لحظه‌ای وضعیت سفارشات دیگر تبدیل به یک الزام شده است. مشتریان همواره خواستار این هستند که بدانند سفارش آنها در چه مرحله‌ای است و کی آماده خواهد شد.
 
راهکاری جامع برای حل معضلات
همواره راه حل عموم مشکلات مدیریتی اصلاح ساختار مدیریت خواهد بود. مدیریت صحیح می‌بایست بر مبنای اطلاعات صحیح باشد. تأمین این اطلاعات صحیح می‌بایست با استفاده از سامانه‌های اتوماسیون صورت پذیرد. برای حل چالش‌های مطرح شده این سامانه اتوماسیون می‌بایست یکپارچه بوده و ساختار مدیریتی مجموعه را تغییر دهد.
مهمترین انتظاراتی که می‌بایست از یک سامانه اتوماسیون قالیشویی داشت عبارت‌اند از :
   - صرفه‌جویی در زمان ثبت و پردازش سفارشات
   - مدیریت هزینه‌ها
   - به حداقل رساندن اشتباهات انسانی
   - روشن بودن روال انجام خدمات برای مشتریان به کمک اطلاع رسانی‌های لحظه‌ای
   - نظارت بر روی تمام امور به صورت آنلاین
   - افزایش اعتماد مشتریان به مجموعه
   - افزایش تمرکز مدیریت بر ارائه خدمات با کیفیت‌تر
   - عدم اتلاف انرژی اضافه برای انجام امور به روش سنتی
   - انجام بیشترین کار در کوتاه‌ترین زمان
   - نظارت آسان بر روی شعبه اصلی و سایر شعب وابسته به ساده‌ترین شکل ممکن

 
معرفی یک اتوماسیون جامع
نرم‌افزار پونیک، به عنوان پیشرفته‌ترین نرم‌افزار قالیشویی در ایران توانسته است امکانات بسیار زیادی را در اختیار مدیران و کارکنان مجموعه‌های قالیشویی قرار دهد. امکانات منحصر به فرد پونیک میزان درآمد مجموعه‌هایی که این نرم‌افزار را برای اتوماسیون قالیشویی خود انتخاب کرده‌اند به طور قابل توجهی بالا برده و باعث افزایش رضایت جامعه هدف آن‌ها شده است و از این طریق توانسته است مشتریانی وفادار را برای این مجموعه‌ها ایجاد کند. مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار عبارت اند از :
 
ثبت سفارشات به صورت آنلاین
پونیک برای مشتریان این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند سفارشات خود را به صورت آنلاین و یا از طریق ارسال پیامک ثبت کنند. این شیوه ثبت سفارش برای مشتریان بسیار ساده‌تر و مورد پسندتر بوده و همچنین باعث می‌شود تا هیچ محدودیتی مانند مشغول بودن خط‌ تلفن و یا ساعات کاری مجموعه نتواند فرآیند دریافت سفارشات قالیشویی را مختل کند.
 
مدیریت ناوگان
مدت زمان دریافت و توزیع سفارشات در قالیشویی ارتباط مستقیمی با ظرفیت مجموعه در قبول سفارشات دارد. طبیعتاً هرچه سرعت جمع آوری و توزیع سفارشات بالاتر باشد، ظرفیت دریافت تعداد سفارشات برای مجموعه نیز بالاتر خواهد رفت. پونیک می‌تواند با تخمین تقریبی محل آدرس سفارشات ثبت شده بر روی نقشه، بهترین ترتیب جهت جمع آوری و توزیع را به رانندگان پیشنهاد داده و از این طریق علاوه بر صرفه جویی در زمان، در کاهش مصرف سوخت و استهلاک ناوگان حمل نیز بسیار موثر باشد.

 
کنترل و ثبت وضعیت فرش‌ها در هر مرحله
تمامی کالاها پس از دریافت توسط ناوگان جمع آوری، علاوه بر ثبت در سیستم، لیبل گذاری خواهند شد. به این صورت موقعیت سفارش در هر مرحله بروزرسانی شده و علاوه بر کنترل مجدد سفارشات، مشتری نیز امکان مشاهده وضعیت سفارش خود را در هر لحظه خواهد داشت.

مدیریت شعب و نمایندگی‌ها
یکی از اصلی‌ترین چالش‌های هر مدیر برای توسعه مجموعه خود، نبود زمان و امکانات کافی جهت نظارت و کنترل امور شعب است. نرم‌افزار پونیک این موقعیت را فراهم کرده تا مدیران بتوانند علاوه بر واحد اصلی مجموعه، تمامی شعب وابسته یا مستقل را نیز تحت نظارت مستقیم خود در بیاورند.
 
سیستم جامع انبارداری
مدیریت انبار امری بسیار حیاتی در مجموعه‌های قالیشویی علی‌الخصوص در زمان‌های شلوغ سال به شمار می‌رود. هرگونه اشتباه در مدیریت انبار می‌تواند علاوه بر دیرکرد تحویل سفارشات، باعث عدم استفاده از حداکثر ظرفیت، عدم هماهنگی در توزیع، تاخیر در جمع آوری سفارشات جدید و در نتیجه کاهش درآمد در بهترین زمان سال شود. سیستم انبارداری پونیک با کاربری آسان می‌تواند به صورت هوشمند هنگام ورود فرش به انبار تمیز، مکان قرارگیری فرش در قفسه را با توجه به مشخصات توزیع به طور دقیق مشخص کرده و به این صورت بهینه‌ترین چینش را برای انبار فراهم کند.
 
دریافت گزارشات جامع و حرفه‌ای
سیستم پونیک به دلیل یکپارچه کردن اطلاعات تمام بخش‌های قالیشویی این امکان را برای مدیران فراهم کرده تا بتوانند گزارش دقیق از وضعیت سفارشات، امور مالی، ناوگان، شعب، انبار و... داشته باشند. در دست داشتن این گزارشات به صورت آمارهای کمی و کیفی می‌تواند باعث آشکار شدن نقاط ضعف و قوت مجموعه شده و مدیریت را جهت ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر راهنمایی کند.
در دنیایی که تکنولوژی توانسته برای تمامی مشاغل راه حل‌های ساده‌تری را معرفی کند، انجام دادن کارها به همان شیوه سنتی فقط باعث پسرفت شده و پس از مدتی دلیل مرگ مجموعه خواهد شد. در صورتی که تمایل دارید تا از 3 ماه طلایی پایان سال بیشترین مشتری و درآمد را کسب کنید، کافی است نرم‌افزار قالیشویی پونیک را تهیه نموده و با اضافه کردن یک اتوماسیون جامع به قالیشویی خود، از بیشترین ظرفیت مجموعه استفاده کرده و درآمد خود را با سال‌های قبل مقایسه کنید.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رپرتاژ وضعیت سفارش نرم افزار مجموعه ها جمع آوری لحظه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: مهدی رضایی گفت: با توجه به احتمال قطعی سامانه در زمان دریافت خدماتی که به صورت الکترونیک تجویز شده‌اند، از پزشکان درخواست شود تا اطلاع ثانوی، در صورت تجویز الکترونیک، نسخه کاغذی و یا پرینت نسخه الکترونیک را با درج مهر و امضا در اختیار بیمه شدگان قرار دهند.
رضایی تاکید کرد:همچنین در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک یا قطعی سامانه با تشخیص مدیرکل استان، صدور نسخه کاغذی به عنوان روش جایگزین استفاده شود.
وی افزود:هموطنان می‌توانند از طریق سامانه شهروندی اقدام به چاپ نسخه الکترونیک خود نماید، همچنین در صورت ممهور نشدن چاپ نسخه توسط پزشک، مهر و امضای کارشناس ادارات کل بر روی پرینت نسخ، به منزله تایید وجود و صحت نسخه الکترونیک می‌باشد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها می‌توانند اقدام به ثبت تمامی اقلام داروئی نسخ کاغذی در سامانه تایید خدمات نمایند، تاکید کرد: در صورتی که تنظیمات نرم افزار داروخانه منطبق بر سامانه اعلام نرخ دارو (mdp.ihio.gov.ir) انجام شده باشد، ثبت اقلام غیر پرونده‌ای در نرم افزار داروخانه جهت محاسبه قیمت کفایت می‌نماید. رضایی ن گفت: پرداخت سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، برای بیمه شدگان مشمول در قالب خسارت متفرقه قابل انجام است. وی بیان کرد: تا زمان پایداری سامانه، منعی بابت پذیرش نسخه کاغذی دارو‌هایی که دارای شرط اجباری تجویز الکترونیک بوده اند، وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد + فیلم
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد