Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:37:48 GMT

اعزام ۳ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۷۶۵

اعزام ۳ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جنگل‌های گلستان که از روز پنجشنبه در ۲۵ نقطه طعمه حریق شده بود با کمک نیروهای امدادی، منابع طبیعی، محیط بانان، نیروهای مردمی و بارش باران به طور کامل اطفا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به شدت آتش سوزی‌ها در پارک ملی گلستان، تصریح کرد: با توجه به مواد سوختی که کف جنگل وجود داشت مانند چوپ‌های و برگ‌های خشک شدت آتش زیاد بود و باران جلوی سرعت آتش سوزی را گرفت و تقریباً گسترش آتش متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی ادامه داد: امروز برنامه ریزی شده که با اعزام نیروی‌های تازه نفس و نیروهای مردمی که در منطقه هستند برای اطفای حریق کامل و مراقبت از کنده های که باعث می‌شوند از روند مجددآتش سوزی جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: همچنین سه بالگرد هم هم در منطقه وجود دارد که برای اطفای کامل استفاده می‌شود باقی نقاط هم آتش کاملاً مهار شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اتفاقات روزهای گذشته هم استانی به این مسئله پی برده باشند که یک کوتاهی و سهل انگاری چه خطراتی برای جنگل‌ها به وجود می‌آورد.

لطفی به هم استانی‌ها و کسانی که در محدوده جنگل‌ها تردد می‌کنند توصیه کرد زمانی که حریقی مشاهده کردند آن را به منابع طبیعی گزارش دهند.

کد خبر 5380805

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان آتش سوزی جنگل ها گلستان پارک ملی گلستان عبدالرحیم لطفی ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا خطبه های نماز جمعه گرگان بارش برف آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا آتش سوزی شهرداری قم منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان

در نخستین ساعات برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد بزودی دو فروند بالگرد هوایی به استان همدان اضافه شود. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از همدان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، در راستای مذاکرات دو سویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

گفتنی است در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیوز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است، ولی برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات افزوده شدن این دو فروند می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان