Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ سفید مدعی شده است که آمریکا در صورت شکست دیپلماسی، گزینه‌های دیگر را در برابر ایران آماده می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی مدعی شد: ایالات متحده در حال آماده سازی گزینه‌های دیگر در مورد ایران در خصوص گفتگوها برای احیای توافق هسته‌ای است تا در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای حل این موضوع این گزینه‌ها را در اختیار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کاخ سفید که روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران حضور داشت، همچنین گفت: به دلیل رویکرد ایرانی‌ها و شرکت در آخرین دور مذاکرات، ما از تیم امنیت ملی خواستیم در صورت شکست دیپلماسی آماده باشد و به گزینه‌های دیگر نگاهی بیندازد.

بیشتربخوانید: ۳ مقام آمریکایی برای رایزنی درباره ایران به فلسطین اشغالی می‌روند

ساکی همچنین این را نیز مورد تاکید قرار داد که آمریکا به کار بر روی سایر گزینه‌ها از جمله مشارکت در رایزنی با شرکای خود در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

با این حال ساکی از توضیح جزئیات درباره اقدامات احتمالی اضافی که مورد اشاره قرار داد، خودداری کرد و گفت: از نظر اینکه مراحل و گزینه‌های بعدی چگونه خواهد بود، فکر نمی‌کنم اکنون چیزی برای توضیح داشته باشم.

نخستین حضور تیم جدید ایران پای میز مذاکرات وین، جمعه گذشته به پایان رسید. یک دور نفس گیر هم برای نمایندگان تهران که باید عزم و اراده خود را به رخ می‌کشیدند؛ هم برای نمایندگان تروئیکا که فکر می‌کردند می‌توانند «پیش نویس» شش دور قبلی گفتگوها را به عنوان «سند قطعی» به دولت «سید ابراهیم رئیسی» تحمیل کنند.

به این ترتیب، نیمه نخست این دور که از ۸ آذر آغاز شد و به روایتی هفتمین حضور ایران و ۱+۴ پای میز مذاکرات وین بود، صرف خنثی کردن پروپاگاندای رسانه‌های غربی شد که با استناد به ادعاهای «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، طرف ایرانی را به «گرفتن ژست مذاکره و عدم جدیت» متهم می‌کردند. با این حال در دور هفتم گفتگوها هیچ پیشنهاد و البته کار مشخصی از جانب طرف اروپایی ارائه نشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت تهران ایران ایالات متحده وین توافق هسته ای جن ساکی کاخ سفید آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سخنگوی کاخ سفید گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • رانگنیک، سرمربی جدید بایرن؟
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است