Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:11:34 GMT

سد خاکی ایلی آباد در شهرستان بهمئی سرریز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۰۲۶۶

سد خاکی ایلی آباد در شهرستان بهمئی سرریز شد

محمد ویسی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با بارندگی های اخیر این سد که ۳.۲ میلیون متر مکعب حجم دارد به طور کامل آبگیری شده است.

۱۹۳ میلیمتر بارش باران در ایستگاه هواشناسی لیکک مرکز شهرستان بهمئی گزارش شده است.

وی بیان کرد:با بهره برداری از این طرح ۴۵۰هکتار زمین کشاورزی در شهرستان بهمئی تامین آب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد ایلی آباد هزینه شده تاکید کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این سد ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

ویسی نژاد تصریح کرد: تاکنون بدنه سد احداث، ساختمان ایستگاه پمپاژ تکمیل و همچنین یک خط انتقال آن اجرا شده است.

وی عنوان کرد: اجرای شبکه سه و چهار، احداث چهار استخر،پنج کیلومترخط انتقال آب، شبکه برق و تامین تجهیزات پمپاژ از بخش های باقی مانده سد ایلی آباد شهرستان بهمئی است که برای آن باید تامین اعتبار شود.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه سد خاکی ایلی آباد شهرستان بهمئی جزو مصوبات سفر رییس جمهور به استان است که برای آن اعتبار تصویب شده گفت: در صورت عملیاتی شدن اعتبار مصوب شده این طرح در سال ۱۴۰۱ به طور کامل بهره برداری می شود.

شهرستان بهمئی ۱۷هزار و ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی دارد .
این شهرستان افزون بر ۴۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۵۴ روستای دارای سکنه است.
بهمئی یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز استان حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا بارش باران بهمیی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا بارش باران بهمیی کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بهمئی ایلی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است