Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از برگزاری شب چره و کرسی نشینی در خانه‌های بوم‌گردی روستاهای گردشگری این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت  شب یلدا در خانه بوم گردی روستای گردشگری ملحمدره و روستای ترخین آباد برنامه شب چره و کرسی نشینی سنتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تخفیف ۵۰درصدی خانه های بوم‌گردی ترلان و ساره‌گل روستای ترخین آباد و روستای گردشگری ملحمدره افزود: بازی‌های محلی، شاهنامه و حافظ خوانی، قصه گویی، شعر خوانی، مرور شیوه زندگی گذشته مانند پخش موسیقی با گرام، تجربه زندگی با چراغ موشی، لمپا ،تهیه چای روی اجاق با هیزم ،بیان خاطرات،چیستان ،ضرب المثل ،بازی های زمستانی از جمله برنامه‌های متنوع اقامتگاه‌های بوم گردی بوده که پیش بینی شده است.

اکبری شایگان با اشاره اینکه شب چره و کرسی نشینی خانه های بوم گردی فوق به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت اضافه کرد: پس از پایان ایام فاطمیه اجرای موسیقی زنده نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده این خانه‌های بوم‌گردی خواهد بود. 

وی در ادامه با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در فضای دلنشین و زیبا لحظه‌های خوب و به یادماندنی را به گردشگران هدیه می‌کنند، گفت: برای معرفی آیین‌های سنتی و همچنین توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس، راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی از نقش موثری برخوردار هستند که در سال‌های اخیر این امر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها شب یلدا برنامه شب نشینی اقامتگاه بوم گردی روستای ملحمدره اسدآباد روستای گردشگری خانه های بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نظامی‌ گنجوی شاعر و حکیم ایرانی است که بعضی کشور‌های جدیدالتأسیس اطراف برای هویت تراشی برای خود مدعی غیر ایرانی بودن او شده‌اند در حالی که این شاعر ایرانی با استناد به اشعار نظامی و البته تأیید سازمان جهانی یونسکو در خانه‌ای در روستای «تا» به دنیا آمده و زندگی داشته است.
مهم‌ترین این مستندات، اشعار نظامی در دلتنگی برای طاد بود: «چو در گرچه در شهر گنجه گُمم، ولی از کهستان شهر قُمم/ به تفرش دهی است «تا» نام او، نظامی از آنجا شده نامجو»

روستای «تا» روستایی آراسته و زیبا با کوچه‌های سنگفرش و هوایی دل‌انگیز است که علاوه بر اینکه زادگاه حکیم نظامی است بلکه اولین روستا در کشور است که کوچه‌هایش به اسم یک فرهیخته اسم گذاری شده است.
تکیه روباز تاریخی، مسجد جامع در کنار خانه حکیم نظامی و طبیعت این روستا از جاذبه‌های آن است.
از آثار حکیم نظامی می‌توان به مثنوی‌های عاشقانه‌ مثل خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت‌پیکر اشاره کرد که در اوج زیبایی به زبان فارسی سروده شده است.

دیگر خبرها

  • خسارت آتش سوزی در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت - گیلان
  • ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر