Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:15:00 GMT

سیل در مالزی با حداقل ۱۴ کشته و ۶۰ هزار آواره+عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۰۳۶۸

سیل در مالزی با حداقل ۱۴ کشته و ۶۰ هزار آواره+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سیل ویرانگر و مرگبار از روز شنبه هفته جاری بخش‌هایی گسترده‌ای از مالزی را در بر گرفته است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع رسانه‌ای محلی در مالزی خبر داد، حداقل ۱۴ نفر از مردم این کشور در نتیجه سیل ویرانگر در این کشور کشته شدند.

 

«برناما» خبرگزاری رسمی مالزی خبر داد، هشت جسد در ایالت سلانگور در غرب مالزی، جایی که کوالالامپور پایتخت در آن قرار دارد، به همراه شش جسد دیگر در ایالت پاهانگ پیدا و چهار نفر دیگر همچنان مفقود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، با وجود بهبود وضعیت آب و هوا، سیل از روز شنبه در بیشتر ایالت‌های آسیب دیده از سیل فروکش نکرده است.

 

به گفته آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی مالزی، بیش از ۶۰۰۰۰ قربانی سیل در سراسر کشور از منازل مسکونی خود تخلیه شده‌اند.

«اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر مالزی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدامات امدادی برای کمک به سیل زدگان و تخلیه افراد تشدید شده است.

 

وی ادامه داد: «دولت ۱۰۰ میلیون رینگیت مالزی (۲۳.۷ میلیون دلار) را برای فعالیت‌های احیا پس از سیل به منظور تعمیر منازل مسکونی و زیرساخت‌های آسیب دیده اختصاص داده است».

طبق گزارش‌ها، فاجعه‌بارترین سیل دهه‌های گذشته در مالزی در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و ۱۱۸ هزار مالزیایی مجبور به ترک منازل مسکونی خودشان شده بودند.

 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مالزی سیل بلایای طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند

به گزارش همشهری آنلاین، الجزیره نوشت: ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه از کشته شدن دو افسر خود و زخمی شدن شدید یک افسر دیگر در نبردهای مرکز نوار غزه خبر داد.

از سوی دیگر آرتی نوشت: ارتش اسرائیل شامگاه امروز(دوشنبه) از کشته شدن دو افسر و زخمی شدن دو ت دیگر در نزدیکی پادگاه «نتساریم» در مرکز نوار غزه خبر داده است.

براساس این گزارش، در بیانیه ارتش اسرائیل در همین زمینه آمده است: این دو افسر در پی انفجار در ساختمانی در شمال نوار غزه کشته شدند.

پیشتر گردان های عزالدین قسام اعلام کرده بود که در یک کمین شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی را هدف قرار داده اند.

کد خبر 848211 منبع: شفقنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت