Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کارشناس مسائل اروپا گفت: جاسوسی در بین کشور‌های قدرتمند همواره یک اصل اساسی بوده و آمریکا جاسوسی از کشور‌های اروپایی را اصل بنیادین سیاست خارجی خود می‌داند.
به گزارش خبرگزاری آریا، رضا حجت با اشاره به افشای جاسوسی صدراعظم اسبق آلمان (ویلی برانت) برای آمریکا توسط هفته نامه اشپیگل افزود: قابل پیش بینی که صدراعظم جدید آلمان سیاست‌های متفاوت و دیگری نسبت به مرکل داشته باشد و همینطور قابل پیش بینی بود که این تغییر سیاست با ایجاد چالش‌هایی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به چرخش سیاسی آلمان در بحث داخلی و خارجی گفت: این چرخش طبیعتا واکنش‌هایی در سطح منطقه ایجاد می‌کند که به واسطه هم حزبی بودن صدراعظم فعلی و ویلی برانت که متهم به جاسوسی شده است، سبب تخریب حزب حاکم خواهد شد.
کارشناس مسائل اروپا تصریح کرد: باید دید که این اسناد از چه طیفی و از کدام بخش منتشر شده است. آیا از نگاه غربی و لیبرالی است یا از منظر روسیه، چین و شرق؟
وی ادامه داد: با توجه به انتشار آن از هفته نامه اشپیگل پیش بینی می‌شود که آمریکا در آن دست داشته باشد و اگر روسیه این سند را منتشر کرده باشد باید سوال کرد که چرا از کانال اشپیگل؟ ولی در هر صورت باید منتظر واکنش آلمان ماند.
آقای حجت با اشاره به سوابق اینگونه اتفاقات و تاثیرگذاری آن افزود: سوابق نشان داده که وقتی حزبی با چنین مشکلی مواجه می‌شود حتی بحثی کمتر از جاسوسی، دچار مشکلات جدی خواهد شد که در نتیجه یا منجر به استعفای مقام هم حزبی یا تعدیل سیاست‌های خود و یا شکست در انتخابات خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، کارشناس مسائل اروپا به روابط آنگلا مرکل با روسیه اشاره کرد و گفت: خانم مرکل، چون از شرق آلمان بود ارتباط خوبی همواره با روسیه داشت و نگاه تاجرمعابانه در این سال‌ها در پی گرفته بود. از این منظر دولت جدید خواستار تغییر سیاست و رویکرد نسبت به روسیه است که با توجه به این موضوع دست داشتن روسیه را هم در این افشاگری متصور می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جاسوسی اروپا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است