Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان از اجرای طرح مشترک باستان‌شناسی دوران تاریخی هورامان با همکاری این پایگاه و دانشگاه هایدلبرگ آلمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، آقای پویا طالب‌نیا روز سه‌شنبه 30 آذر 1400 در این باره گفت: «این طرح مطالعاتی با سرپرستی مشترک آقایان پویا طالب‌نیا مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان و شلیر عاملی‌راد نماینده دانشگاه هایدلبرگ آلمان، با هدف بازنگری و شناسایی آثار باستانی دوران تاریخی منطقه هورامان در استان کردستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر پایگاه جهانی منظرفرهنگی تاریخی هورامان عنوان کرد: «لزوم بررسی منسجم منطقه، نیاز به بازنگری و تهیه گزارش‌های دوره‌های باستان‌شناسی، مطالعات تخصصی بر مبنای دوره‌های فرهنگی، آگاهی از وضعیت دوران تاریخی منطقه هورامان و تکمیل مطالعه‌های پیشین از ضرورت‌های انجام این پژوهش بود.»
او افزود: «نخستین فعالیت‌های باستان‌شناسی انجام شده در راستای ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان در قالب برنامه بررسی و شناسایی باستان‌شناسی هورامان، در سال 1397 توسط آقای مسعود صادقی‌راد انجام شد.»
آقای طالب‌نیا یادآور شد: «پس از آن بر مبنای نتایج حاصله برنامه‌ریزی‌هایی لازم انجام شد تا مطالعه‌های باستان‌شناسی و تاریخ هورامان در راستای اهداف عالیه پایگاه جهانی به صورت سلسله مراتب و هدفمند پیگیری شود.»
مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی‌تاریخی هورامان ادامه داد: «شناسایی چند محوطه و آثار باستانی جدید، تغییر در توالی گاه‌نگاری برخی از محوطه‌های باستانی و بررسی منسجم راه‌های باستانی منطقه همچنین بالا رفتن غنای بانک سفال پایگاه هورامان، از جمله نتایج این فصل از بررسی‌های باستان‌شناسی بود.»
او یادآور شد: «تهیه بیش از 20 پرونده ثبتی آثار باستانی و تعیین عرصه و حریم منظر قلعه‌های باستانی شاخص منطقه از دیگر دستاورد‌های این طرح مشترک بود.»
آقای طالب‌نیا افزود: «این طرح جزو نخستین پژوهش‌های تخصصی است که بر مبنای دوره فرهنگی در دوران تاریخی با مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در آبان و آذر امسال انجام شده است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه هایدلبرگ آلمان جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان مدیر پایگاه جهانی منظر باستان شناسی دوران تاریخی طالب نیا انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی بروجرد، باید باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

عطا حسن‌پور در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی، ایمن‌سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن‌پور گفت: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره)، بیان کرد: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟