Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحسن دهنوی روز سه شنبه در نشست با فعالان حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان سمنان پس از بازدید از شرکتها و مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه این شهر افزود: در قانون جدید صندوق های پژوهش فناوری که مرحله اول کلیات آن مصوب شده است، بانکها ملزم هستند ضمانت نامه صندوق های پژوهش و فناوری را برای طرح های شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای مستقر در پارک های علم و فناوری و واحدهای فناور مستقر در این پارکها به منظور پرداخت تسهیلات بپذیریند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسائل را ریشه ای برطرف کرد گفت : با ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری بسیاری از مشکلات مالی شرکتهای دانش بنیان حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه ، مالیات و بانک ها سه مشکل اصلی در کسب و کارهای نوپا هستند ادامه داد: مشکلاتی در قانون تامین اجتماعی وجود دارد که با پیگیری های انجام شده تا حدودی  مشکلات بر سر راه شرکتهای دانش بنیان برطرف می شود.

به گفته وی، بر این اساس  بندی در قانون بیمه، اجازه داده شد شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور قانون بیمه پایه را رعایت نکنند.

چشم انداز معافیت مالیاتی واحدهای فناور

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت : در بخش مالیات و واحدهای مستقر در پارکها اقداماتی با پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در حال انجام است و توافقاتی با سازمان امور مالیاتی کشور انجام شد که جزئیات آن در مجلس بررسی می شود و در صورت تصویب، شرکتهای دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید کنندگان باید مالیات کمتری بپردازند افزود : تلاش داریم که میزان مالیات تولید کنندگان کاهش یابد.

وی یادآور شد: ظرفیت های فوق العاده ای در بخش شرکت های دانش بنیان کشور وجود دارد که بی نظیر است.

ایجاد شعبه صندوق پژوهش و فناوری در سمنان پیگیری شود

وی با بیان اینکه  پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان معادل بزرگترین پارک های علم و فناوری در کشور است افزود : نماینده شهرستانهای سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس به جد پیگیر مسائل فناوری است.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در زیست بوم فناوری استان سمنان سه خلاء وجود دارد که یکی از آنها نبود نهاد مالی حامی زیست‌بوم علم و فناوری است که وجود این نهاد ضروری است.

دهنوی بیان کرد: با وجود بلوغ تعداد بالای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان،  صندوق تخصصی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان وجود ندارد که باید تدابیری اتخاذ شود که یا از صندوق استان سهم دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری افزایش یابد و بخشی از کار به مرکز استان منتقل شود و یا صندوق مستقلی در اینجا تاسیس شود که از شرکتهای دانش بنیان حمایت مالی کند.

وی گفت: مسئولان دانشگاه و نماینده مجلس باید پیگیری کنند که یا سهم دانشگاه سمنان از صندوق پژوهش و فناوری استان افزایش یابد و یک شعبه آن در سمنان ایجاد و یا صندوق مستقلی برای مرکز استان ایجاد شود.

دهنوی با بیان اینکه در افکار عمومی سمنان به عنوان یک شهر معدنی و دارای صنایع مختلف شکل گرفته است خاطر نشان کرد : سرانه بالای متخصص در شهر سمنان بسیار قابل توجه است که باید پیگیری ها و مطالبات از مسئولان برای به ثمر رسیدن این سرمایه انسانی ادامه یابد.

در این نشست و بازدیدها عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه و جمعی از مسوولان و پژوهشگران دانشگاه سمنان حضور داشتند.

دانشگاه سمنان ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۳۸۰ عضو هیات علمی دارد و جزو ۱۵ دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش محسوب می‌شود.

برچسب‌ها سمنان مالیات نماینده مجلس شورای اسلامی فناوری دانشگاه علمی دانش‎ بنیان ‎ها پروندهٔ خبری تولید و رونق اشتغال استان سمنان ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مالیات نماینده مجلس شورای اسلامی سمنان مالیات نماینده مجلس شورای اسلامی فناوری دانشگاه علمی دانش بنیان ها شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری دانش بنیان فناوری دانشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان واحدهای فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه