Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در اولین مهرواره قرآنی طاها ( مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم ویژه خانواده طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان) اظهار داشت: قاریان قران برای مسلط شدن بر قرائت، تمرین زیادی می‌کنند اما نیاز است این ممارست بیش از گذشته ادامه پیدا کند که کاری معنوی و خداپسندانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرآن یک جلوه متنوع و بسیار پررونق دارد، اضافه کرد: قاریان تلاش کنند به صوت و لحن قرائت توجه خاصی داشته باشند، چراکه اهتمام به این امر، در موفقیت آنان بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم درست و زیبا خواندن قرآن تاکید کرد و افزود: قاریانی مانند عبدالباسط و محمد عمران در مصر، الگوی بسیار خوبی برای قاریان در کشورمان هستند و باید از قرائت آنان برای پیشرفت در این زمینه بهره گرفت.

حجت الاسلام پورذهبی تفسیر، ترجمه، لغات و ادبیات قران را بسیار وسیع توصیف کرد و ادامه داد: به هر قسمت از این کتاب آسمانی که نگاه کنیم، بهره خاصی می توان از آن برد که نشان از معجزه بودن آن دارد.

وی به تاثیرگذاری معنوی قرائت قرآن در زندگی قاری و انسان مسلمان اشاره کرد و خطاب به قاریان قران گفت: به طور قطع بکارگیری کلمات و معنا برای قرائت درست، بسیار مهم بوده و قاریان حتما به این موضوع واقف هستند.

 ۱۵۱ کردستانی در مهرواره قرآنی طاها رقابت می‌کنند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم گفت:  ۱۵۱ طلبه خواهر و خانواده طلاب و روحانیون استان در مهرواره قرآنی طاها شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام سعید عسگری  اظهار داشت: مسابقات طلاب و روحانیون چندین سال است در سطح استان برگزار می‌شود اما متاسفانه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال این دوره مسابقات تحت عنوان مهرواره قرانی طاها با شعار قرآن کتاب زندگی در سطح استان طی ۲ روز در شهرستان‌های سنندج و سقز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه مهرواره قرآنی طاها از امروز در سنندج کلید خورده است افزود: فراخوان این مهرواره قرانی از ابان ماه شروع شد و در بازه زمانی تعریف شده در مجموع ۱۵۱ نفر شرکت کردند که در ۲۵۷ نفر رشته ثبت نام و در سه بخش رشته شامل قرائت، ترتیل، مفاهیم و نقاشی باهم به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه  مسابقات امسال با رعایت کامل شیوه نامه‌های کرونایی و در دو قالب حضوری و مجازی برگزار می شود گفت: این مسابقات در رشته قرائت در شهر سنندج و سقز برگزار می‌شود.

وی در ادامه به جایگاه قرآن از منظر رسول اکرم پرداخت و اضافه کرد: آنچه درباره قران از کلام پیامبر اسلام به ما رسیده این است که قران صرفا ویژه مجالس ختم نیست و آیات آن باید در عرصه های مختلف زندگی بشر رهنمون کننده و هدایت کننده باشد.

حجت الاسلام عسگری تاکید کرد: باید به نحوی عمل کنیم که قران در تمام زوایای زندگی‌مان جاری و ساری و عملی شود.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از راه‌های عملیاتی کردن قرآن در زندگی انسان دانست.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان با بیان اینکه این دوره مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود گفت:نفرات اول تا سوم هر رشته به بخش کشوری راه پیدا می کنند و با نفرات برتر سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها کردستان سنندج قرآن کریم سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج قرآن کریم کردستان سنندج قرآن کریم سقز مهرواره قرآنی طاها برگزار می شود حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)