Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری شهرستان شهریار در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت، شهریار وسیع ترین حوزه قضایی در استان تهران است تا جایی که ۱۸۰ هزار پرونده طی یکسال رسیدگی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، رضا کمیلی مقدم در جمع خبرنگاران ابتدا در خصوص طر ح تحول دستگاه قضا گفت، طرح تحول در دستگاه قضا فناوری‌ پایه است، که در ابتدای این دوره براساس تأیید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنای عمل قوه قضائیه قرار گرفته بود، با اتکاء و بهره‌مندی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، اصول قانون اساسی، چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی نظام، نظرات همکاران درون قوه قضائیه و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه، اسناد و منابع پژوهشی مرتبط و همچنین تجربیات دوره جدید، ارتقاء یافت و پیگیری آن مورد تأکید مجدد معظم‌له قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی به دلیل فعال‌تر شدن حوزه پیشگیری را از دیگر دستاوردهای دستگاه قضایی شهریار  در دوره تحول عنوان کرد و گفت: توجه به پیشگیری از جرم همکاری دولت را می‌طلبد و همه باید خود را موظف به همکاری با دستگاه قضایی در این زمینه بدانند تا روز به روز نرخ جرم کاهش یابد.

کمیلی مقدم در ادامه ضمن تشریح عملکرد دادگستری شهریار، با خاطر نشان ساختن این موضوع مهم که هم در حوزه قضایی و هم اداری باکمبود نیرو مواجه هستیم، اما در کار خود کوتاهی و کم کاری نکرده و نمی کنیم و با همت وتلاش همکاران خود دربخش قضا همواره در پی جلب رضایت عموم میباشیم.

رییس دادگستری شهرستان شهریار در این  نشست عنوان کرد، شهریار وسیع ترین حوزه قضایی در استان تهران است تا جایی که ۱۸۰ هزار پرونده طی یکسال رسیدگی شده است.

 وی اظهار داشت، متوسط تعداد رسیدگی به پرونده ها در سطح استان برای هر بازی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ پرونده در هرماه است اما در شهرستان شهریار این تعداد به بیش از ۲۰۰ پرونده می‌رسد.

رئیس دستگاه قضای شهریار به راه اندازی چهار شعبه قضایی در آینده نزدیک اشاره کرد و همچنین از آغاز به کار مجتمع شماره ۲ دادسرای عمومی و انقلاب در صباشهر برای رسیدگی به پرونده های ارجاعی از ۶ کلانتری پیرامون صباشهر خبر داد.

او در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف هم تصریح اضهار داشت، حدود ۴۰ درصد پرونده های که در این شورا مطرح می‌شود به مصالحه ختم می گردد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

رییس دادگستری شهرستان شهریار در جواب سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه آیا در اجرای سند تحول نیاز به همکاری دیگر ارگان ها است یا نه و اگر هست چگونه خواهد بود گفت، برای اجرای سند تحول بنیادین در شهریار نیاز به نقشه راه با برنامه زمان بندی داریم و باید شاخص های مشخص برای سند داشته باشیم.

وی تاکید کرد، ما امروز با مشکلات مختلفی مواجه هستیم که اصلی‌ترین مشکلات حول محور مسائل اقتصادی ، کشاورزی، مسائل مرتبط با آب و مسائل مرتبط با جمعیت و اختلاف طبقاتی است که میبایست تمام ادارات از جمله، ثبت واسناد، محیط زیست، منابع طبیعی ، شهرداری، امور آب منطقه ایی و اداره صمت همکاری کامل با دادگستری داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رضا کمیلی مقدم در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد دادگستری شهریار، با خاطر نشان ساختن این موضوع مهم که هم در حوزه قضایی و هم اداری باکمبود نیرو مواجه هستیم، اما در کار خود کوتاهی و کم کاری نکرده و نمی کنیم و با همت وتلاش همکاران خود دربخش قضا همواره در پی جلب رضایت عموم میباشیم.

وی در همین رابطه اظهار داشت متوسط تعداد رسیدگی به پرونده ها در سطح استان برای هر بازی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ پرونده در هرماه است اما در شهرستان شهریار این تعداد به بیش از ۲۰۰ پرونده می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رهبر معظم قوه قضائیه حضرت امام خمینی رهبر معظم انقلاب قانون جمهوری اسلامی جرم دولت دستگاه قضایی استان تهران بازی انقلاب شاخص مشکلات مسائل اقتصادی منابع طبیعی شهرستان شهریار دستگاه قضا حوزه قضایی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد