Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@21:06:19 GMT

تجهیز واحدهای موشک انداز به موتور دیزل ایرانی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۰۸۷۵

تجهیز واحدهای موشک انداز به موتور دیزل ایرانی

 امیر دریادار شهرام ایرانی در سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته است که از ظرفیت علمی و صنعتی کشور با اولویت جوانانی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند، استفاده کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز آنچه که در صحنه دریا رخ داده نتیجه زحماتی بوده است که جوانان کشیده‌اند، اضافه کرد: ۴۲ -۴۳ سال است در مثلث شومی قرار گرفته‌ایم با تحریم شروع شده، توطئه کنارش بوده و به تازگی تهدید هم به آن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ظرفیت نیروهای مسلح و با حضوری که در عمق دریا اتفاق فتاده و تدابیر فرمانده کل قوا، همه این مثلث شوم خرد شده و امروز دشمن به ذلت افتاده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه آنچه که در دریا مهم بود تداوم حضور دریایی بوده که با حضور ناوگروه ۷۵ به همه جهانیان نشان داده شد، بیان کرد: سال‌ها منتظر امروز بودیم که از موتوری دیزلی استفاده کنیم که همه کارهایش از طراحی تا تولید در داخل صورت گرفته باشد تا بتوانیم سرعتمان را افزایش دهیم.

ایرانی با اشاره به اینکه ساخت موتوری دیزلی درخواست ما بوده است، ادامه داد: واحدهای موشک انداز به نخستین موتور دریایی دیزل ایرانی با نام مکران ۳۶۰۰ (mac۳۶۰۰)  مجهز خواهند شد تا سرعت فعالیتشان در دریا دست کم دو برابر افزایش یابد. بحث ما تامین امنیت و ارامش در محدوده دریایی است و اکنون می‌توانیم حضوری موثرتر و سریع‌تر در هر نقطه‌ای که انتظار باشد، داشته باشیم.

وی یادآور شد: افتخار دیگر این است که در استان بوشهرهستیم که هیمشه تاریخ‌ساز بوده است و به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس که ناو موشک انداز پیکان از همین بوشهر رفت و در صحنه دریا افتخارآفرید ودست دشمن را در دریا قطع کرد. حالا این افتخار نصیب استان شده است که در حوزه دریایی فعالیتی جدی‌تری را آغاز کند.

صبح امروز در مراسماتی با حضور معاون علمی رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی ارتش، دو ناو موشک‌انداز «گرز» و «خنجر» ‌به ناوگان نیروی دریایی ارتش ‌ملحق شد همچنین دو ناو موشک‌انداز بهینه‌سازی شده «گرز» و «خنجر» به نیروی دریایی ارتش در بوشهر پیوست.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر دریادار شهرام ایرانی موتور دیزل ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)

کمپانی لاکهیدمارتین در نمایشگاه Sea Air Space 2024 از کانسپت موشک هایپرسونیک ماکو (Mako) رونمایی کرد. هنوز برد و مشخصات این موشک هایپرسونیک اعلام نشده است ولی طبق اعلام مقامات لاکهیدمارتین سرعت این موشک حداقل ۵ ماخ خواهد بود و از سیستم هدایت چندگانه بهره می‎برد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام شرکت سازنده، جنگنده نسل پنجمی F-35A لایتنینگ توانایی حمل ۶ تیر (۲ تیر در دهلیز داخلی و ۴ تیر زیر بال‎ها) از این موشک هایپرسونیک را دارد.

این موشک توانایی نصب برروی جنگنده‎های F-35، F-22، F-16، F-15، F-18 و هواپیمای گشت دریایی P-8 را دارد و به‎گفته مقامات لاکهیدمارتین این موشک در آینده از ناوها، زیردریایی‎ها و لانچرهای زمینی نیز قابلیت شلیک خواهد داشت.

لازم به‎ذکر است که این پروژه با پروژه HALO که محصول آن یک موشک هایپرسونیک ضدکشتی هواپایه برای نیروی دریایی آمریکاست، متفاوت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)