Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حوزه هنری با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری دو دوره است تولید آثاری را با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده که فیلم داستانی «فگار» جدیدترین تولید مشترک با این موضوع است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: «فگار» داستان آسیب‌هایی است که امروز برخی خانواده‌ها با آن مواجه هستند، بیکاری، خشونت و مشکلات زنان سرپرست خانوار موضوعاتی است که در فگار به تصویر کشیده شده است و این فیلم تلاش دارد پیامدهای منفی این مشکلات را در بستر خانواده نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یکی از بهترین نحوه‌های مواجهه و راه‌های کم کردن و برجسته‌نمایی آسیب‌های اجتماعی جهت چاره‌اندیشی در مورد آنها هنر است و باید سعی شود هر ساله تولیدات بیشتری با موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان در رشته‌های مختلف هنری انجام گیرد.

شیروانی گفت: فیلم نامه این فیلم را فاطمه مشرف و محسن دستگردی به صورت مشترک نگارش کرده‌اند که یکی از تولیدات کارگاه فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری استان است.

شیروانی با اشاره به اینکه زمان فیلم «فگار» ۹ دقیقه است، افزود: «رضا یزدانیان » تصویربردار، «سینا کوهی فایق دهکردی» تدوینگر، «مهدخت اصغریان» برنامه ریز و گریم، «سجاد شیرازی» صدابردار و صداگذار و « سید صادق موسویان» مدیر تولید این اثر بوده‌اند و «زهرا امیرخانی»، «مصطفی رییسی فیل آبادی» و «فرشته قادری دهکردی» به عنوان بازیگر در آن ایفای نقش کرده‌اند.

وی یادآور شد: شمس‌الدین آل معصوم، میلاد غلامی، داود امینیان، اکرم راستی قهفرخی، هادی شریف‌پور، علی اسکندری، کورش قلی‌پور، رضا جوانبخت، پدارم فرخ‌نیا و آناهید قاسمی از دیگر عوامل این فیلم کوتاه هستند.

لازم به ذکر است که واحد هنرهای تصویری حوزه هنری تا کنون بیش از ۱۰ فیلم با موضوعات آسیب‌های اجتماعی تولید کرده است و در آینده نزدیک فیلم «فگار» با حضور هنرمندان ، علاقه‌مندان، مردم استان و عوامل فیلم اکران خواهد شد.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری تولید فیلم کوتاه آسیب های اجتماعی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند