Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاورس (Metaverse) یا فرا جهان تازه‌ترین واژه‌ و مفهومی است که تخیل صنعت فناوری جهان را به خود جلب و مشغول کرده است. اما این تخیل بی‌انتها چه فضای نو و چه دنیای جدیدی برای ما طراحی کرده است؟

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، تصور کنید که اینترنت زنده شده یا دست‌کم به صورت سه بُعدی ارائه شده است. در این صورت یک «محیط مجازی» شکل می‌گیرد که می‌توانید به جای تماشای آن روی صفحه نمایش، وارد آن بشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب، با دنیایی از بخش‌های مجازی بی‌پایان و به هم پیوسته مواجه می‌شوید که در آن افراد می‌توانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و یا سایر ابزارهای مشابه یکدیگر را ملاقات کنند، با هم درس بخوانند و کار و بازی کنند.

این دنیای جدید همچنین جنبه‌های دیگر زندگی برخط (‌آنلاین) مانند خرید و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد.

در واقع با اتصال و تجمیع جنبه‌های برخط در یک جهان یکپارچه مجازی، انسان‌ها قادر خواهند بود که زندگی مجازی خود را به همان شیوه زندگی فیزیکی خود ادامه دهند، مثلا به یک کنسرت مجازی و یک سفر آنلاین بروند، اثر هنری مجازی خلق کنند، یا از نمایشگاه این گونه آثار هنری بازدید کنند و در جریان خرید یک لباس دیجیتال آن را امتحان کنند.

همچنین در جریان دورکاری، همکاران فعال در یک شرکت می‌توانند به جای دیدن و شنیدن یکدیگر با استفاده از تماس‌های صوتی و تصویری با هم در یک دفتر مجازی کار کنند و از حضور یکدیگر بهره‌مند شوند.

فیس‌بوک نرم‌افزار ایجاد اتاق‌کارهای مجازی را به نام هاریزون ورک‌ رومز (Horizon Workrooms) راه‌اندازی کرده که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی موسوم به اوکیولس (Oculus) که حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد، قابل اجراست.

اما تنها فیس‌بوک نیست که در حوزه متاورس فعال شده، شرکت‌های مایکروسافت و اِن‌ ویدیا (Nvidia) نیز وارد فرا دنیا شده‌اند ولی هنوز نحوه اتصال بسترهای برخط ( پلتفرم‌های آنلاین) شرکت‌های فناوری شناسایی نشده است. چرا که متاورس یک فضای یکپارچه مجازی است شرکت‌های فعال در آن ناگزیرند که در مورد استاندارد مشخصی برای ارائه فضاهای زیر مجموعه فرا جهان به توافق برسند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک که اخیرا نام این شرکت را به «متا» تغییر داده، معتقد است که متاورس نسل بعدی اینترنت است که با افزایش مشارکت شرکت‌ها پیشرفت زیادی خواهد داشت و بخش بزرگی از اقتصاد دیجیتال را از آن خود خواهد کرد.

برچسب هاان‌ ویدیا (Nvidia) اوکیولس (Oculus) شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) فیسبوک مارک زاکربرگ متاورس (Metaverse) هاریزون ورک‌ رومز (Horizon Workrooms)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ان ویدیا Nvidia فیسبوک مارک زاکربرگ متاورس Metaverse آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است

شهردار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نخستین جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با بعضی مشکلات مواجه هستیم، انتظار از برگزاری این جلسات آن است که خروجی و رضایت عمومی مردم گزارش شود.

وی افزود: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به تأسیس هایپرها و بازارهای جدید در شهر تاکید کرد: با وجود این شرایط، بازار هنوز حرف اول را می‌زند و گردشگران زیادی برای دیدن بازار اصفهان به این شهر می‌آیند، زیرا موزه فرهنگ و تاریخ ما برای همه دنیا جذاب است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است به مدلی برسیم تا بازار زنده بماند و برای رسیدن به این مهم لازم است از مرحله تشریفات گذر کنیم، گفت: بازاریان نیت خیر دارند و درگیر روال اداری، نامه‌نگاری و تشریفات نیستند و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به دور از تشریفات برای رفع مشکلات بازار تلاش کنند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بازار اصفهان مدت زمان زیادی مستقل بوده و بهتر است هیئت امنای بازار نیز به‌صورت مستقل عمل و منابع خود را تأمین کند، همچنین شهرداری اصفهان مکانی را برای تشکیل محل ویژه منتخبان بازار در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات بازار اصفهان طی چند ماه اخیر با توجه به برگزاری انتخابات رفع شده است، گفت: امیدواریم به دست هیئت امنا و انجام وظیفه دستگاه‌ها یک گره از مشکلات شهر باز شود و بازار ما دوباره پر رونق و جذاب‌تر از قبل شود.

کد خبر 748613

دیگر خبرها

  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • حواشی دنیای فوتبال
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)