Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@12:12:25 GMT

بازار سوت و کور آجیل و شیرینی در اهواز

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۰۹۹۰

رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شیرینی فروشان اهواز گفت: اعضای صنف آجیل، خشکبار و شیرینی فروشان، به دلیل خالی بودن سفره مردم و کاهش توان خرید آن‌ها، امسال تدارک ضعیفی برای شب یلدا دیده‌اند.

به گزارش بازارنیوز، سیامک جعفری در خصوص وضعیت بازار آجیل، خشکبار و شرینی در آستانه شب یلدا در اهواز اظهار کرد: میزان فروش بازار آجیل، خشکبار و شیرینی، به صورت سالانه به دلیل افزایش قیمت این اقلام، کاهش می‌یابد و تقریبا از سفره مصرف مردم در حال خارج شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه بازار آجیل و شیرینی سوت و کور شده است، افزود: میزان فروش شیرینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد و میزان فروش اقلام آجیل و خشکبار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۰ در صد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شیرینی فروشان اهواز گفت: در مجموع اعضای این صنف، به دلیل خالی بودن سفره مردم و کاهش توان خرید آن‌ها، امسال تدارک ضعیفی برای شب یلدا دیده‌اند.

جعفری بیان کرد: در میان اقلام آجیل و خشکبار، از تخمه سیاه و نخودچی نسبت به سایر اقلام، بیشتر استقبال شده است.

وی با اشاره به معضل ایجادشده برای شیرینی‌پز‌ها اظهار کرد: با نوسانات نرخ دلار در ماه جاری، روغن مارگارین که یکی از مواد اولیه‌های ضروری در شیرینی‌پزی است، حتی با قیمت آزاد نیز به سختی پیدا می‌شود و این موضوع به یک معضل برای شیرینی‌پز‌ها تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شرینی فروشان اهواز با اشاره به قیمت شیرینی‌های ممتاز، گفت: هر کیلوگرم کیک مغزدار ۸۵ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی کره‌ای و دانمارکی ۶۰ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی آجیلی خشک ۸۵ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی خشک ۶۵ هزار تومان و هر کیلوگرم کیک یزدی ۳۹ هزار تومان قیمت دارد؛ قیمت شیرینی‌های درجه یک، ۱۰ درصد کمتر از قیمت ممتاز هستند و درجه دو نیز به همین نسبت از درجه یک کمتر است.

جعفری با اشاره به قیمت آجیل و خشکبار تصریح کرد: هر کیلوگرم پسته کله قوچی توچین ۳۶۰ هزار تومان، هر کیلوگرم پسته اکبری اعلا ۳۷۰ هزار تومان، هر کیلوگرم گردوی پوست کنده ۲۸۰ هزار تومان، هر کیلوگرم بادام هندی بسته به کیفیت از ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، هر کیلوگرم مغز بادام ایرانی از ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و هر کیلوگرم تخمه سیاه ۸۰ هزار تومان قیمت دارد.



/ایسنا

برچسب ها: بازار ، آجیل ، شیرینی ، اهواز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q5J

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازار آجیل شیرینی اهواز خشکبار و شیرینی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار حکایت از نوسان این بازار دارد به طوری که قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به روز گذشته دستخوش تغییر شده است.

کاهش ۷ تا ۳۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار؛ شاهین، دنا پلاس، ام وی ام و تیگو چند شد؟ | جدول قیمت ها

کد خبر 848909 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو

دیگر خبرها

  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد