Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تجربه چند ماهه کرونا و واکسیناسیون برای نظام خوب بود به این دلیل که همه ارگان ها به ویژه نظامی پای کار آمدند و به ما کمک کردند، گفت: چرا که اگر ما می خواستیم با امکانات خود این حجم از واکسیناسیون را انجام دهیم بیش از یک سال زمان لازم داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در واردات واکسن رییس جمهور، معاون اول ایشان، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی وارد عمل شده و به لطف خدا بیش از انتظار واکسن وارد کشور شد، گفت: مرحله بعدی پس از واردات این حجم از واکسن، موضوع تزریق بود که مشکلات مربوط به خود را داشت؛ به لطف خدا، کمک مردم و همه نهادهای مربوطه ما رکورد تزریق روزانه حدود یک میلیون و 650 هزار و رکورد تزریق حدود 8 میلیون و 600 هزار دز در هفته را ثبت کرده ایم و این درحالی است که فکر میکنم تمام جمعیت کشوری مثل امارات 9 تا 10 میلیون نفر باشد به این معنا که ما در یک هفته به اندازه کل جمعیت امارات تزریق انجام دادیم که این امر با همت همه افراد در پادگان ها، ورزشگاه ها و دانشگاه ها محقق شد. برای تزریق واکسن جوانان هم پای کار آمدند که این موضوع را در بازدیدهای شبانه از مراکز واکسیناسیون مشاهده کردم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همانطور که حضرت آقا فرمودند، کرونا نشان داد که ایرانی ها یک هویت خوبی دارند؛ این تجربه خوبی است و باید در هر کاری از هویت نیروهای خود استفاده کنیم.  با همه اقداماتی که انجام شد و با کمک همه هیچ بیماری روی زمین نماند که این بسیار خوب بود.

بنابر اعلام وبدا، عین اللهی ادامه داد: همانطور که در برخی کشورهای اروپایی پیشرفته مشاهده شد بیماران بسیاری روی زمین ماندند و حمایتی از آنها وجود نداشت. زمانی که نیروهای نظامی و ارتش مردمی باشند این اتفاقات همیاری و همدلی و حمایتی هم مشاهده می شود./منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی