Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان رقابتهای روز چهارم کاراته قهرمانی آسیا ۴ نماینده ایران راهی فینال شدند.

به گزارش ایسنا، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است.

در جریان برگزاری روز چهارم این مسابقات، ذبیح الله پورشیب، صالح اباذری، علی مسکینی و مبینا حیدری راهی فینال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رزیتا علیپور، لیلا برجعلی، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، علی اصغر آسیابری و پوریا اقدسی نیز با شکست مقابل رقبایشان راهی دیدار رده بندی شدند.

مسابقات رده بندی از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه برگزار خواهد شد و دیدارهای فینال فردا، در روز پایانی رقابت‌ها انجام می‌گردد.

رقابت‌های کومیته تیمی نیز از دقایقی دیگر آغاز می‌شود. فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی نیز از ساعت ۱۶:۰۰ در دیدار رده بندی شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان می کنند. 

*کومیته مردان؛

در وزن ۵۵- کیلوگرم، پوریا اقدسی در بازی نخست با نتیجه ۲ بر یک در حالی عقب بود با هانسکو سلطان الموتاری از کویت برنده دیدار شد. اقدسی دور دوم نیز عمر شقره از اردن با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. ملی پوش ایران در بازی سوم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب اندری آکتایواز قزاقستان شد و با توجه به صعود حریف به فینال به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، علی مسکینی در بازی نخست با نتیجه ۳ بر ۲ بدر الوتایی از عربستان را شکست داد. مسکینی در دوم نیز با برتری ۴ بر ۲ سانکار هاری از مالزی رو از پیش رو برداشت و در بازی سوم با غلبه ۴ بر ۲ مقابل رافائل آکپاروف از قرقیزستان راهی فینال شد. 

در وزن ۶۷- کیلوگرم، سید علی کریمی در مرحله نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل ووراکان سودا از تایلند پیروز شد و در بازی دوم چونگ شی چانگ از چین تایپه را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. کریمی در بازی سوم با نتیجه ۲ بر یک مغلوب، دیدار امیر علی از قزاقستان شد و با توجه به عدم راه یابی حریف به فینال، علی کریمی از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری در بازی نخست پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل عمر الجنائی از کویت در سنشو برنده شد. آسیابری در بازی دوم نیز با برتری ۹ بر یک جشویا ایگناتیوس از اندونزی را مغلوب کرد و در بازی سوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب یوسی ساکیما از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب در بازی نخست جانیئوک بیک از کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. پورشیب در بازی دوم در هانتی مقابل اناس بشارت از فلسطین به برتری رسید و با شکست ۴ بر ۲ مازن الدوگایل از عربستان در دور سوم جواز حضور در فینال را کسب کرد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری در دور نخست منگلی بین از کامبوج را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد. اباذری در بازی دوم، اوتمان ماجد از عراق را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و در بازی سوم موفق شد سلیمان المولا از امارات را شکست دهد و راهی فینال شود.

*کومیته زنان؛

در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار در دور نخست موفق شد ورینا ریریهنا از اندونزی را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد. بهمنیار در مبارزه دوم با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب مولدیر ژانگبیر از قزاقستان شد و با توجه به صعود حریف به فینال راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در بازی نخست پس از تساوی ۲ بر ۲ در سنشو مقابل تام هوآنگ از ویتنام مغلوب شد و با توجه به صعود حریف به فینال به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، رزیتا علیپور در بازی نخست با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب سارا الامری از امارات شد و با توجه به صعود حریف به فینال راهی رپه شارژ شد. علیپور در شانس مجدد مایو سوزوکی از ژاپن را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری در دور نخست لی وونگ چوک از هنگ کنگ را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت و در بازی دوم آسل کانای از قزاقستا را با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب کرد. حیدری سپس با برتری ۲ بر صفر مقابل فاطما خاسیف از امارات راهی فینال شد. 

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، لیلا برجعلی در بازی نخست موفق شد فلاک سیدا از هند را با نتیجه ۸ بر صفر شکست دهد و در دور دوم نیز سامیک جویتا از اندونزی را با نتیجه ۹ بر یک مغلوب کند. برجعلی در بازی سوم با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب سوفیا برولتسوا از قزاقستان شد و راهی دیدار رده بندی شد.

کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر  تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقات كاراته قهرماني آسيا راهی دیدار رده بندی شد بازی سوم با نتیجه قزاقستان شد بر صفر شکست راهی فینال شد نخست با نتیجه نتیجه ۴ نتیجه ۲ قهرمانی آسیا بازی نخست بازی دوم دوم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود

به گزارش "ورزش سه"، رویای حضور در فینال جام ریاست جمهوری امارات برای کلباء و مهدی قایدی تعبیر نشد و ببرها در بازی نیمه‌نهایی مقابل تیم قدرتمند الوصل که به احتمال بسیار فراوان قهرمان ادنوک لیگ نیز خواهد شد، با نتیجه چهار بر یک تن به شکست دادند و از رسیدن به بازی پایانی باز ماندند.

این شکست سنگین در شرایطی رقم خورد که تا دقیقه 76، همه چیز برابر پیش می‌رفت. جایی که سیاکو سیدیبه گل پیروزی الوصل را به ثمر رساند و پس از آن نیز اخراج مستقیم دنیل بسا کمر کلباء را شکست و آنها دو گل دیگر نیز دریافت کردند. با این حال، نکته مهم این بازی، ادامه درخشش خیره کننده مهدی قایدی در ترکیب ببرها بود.

ستاره ایرانی کلباء در دقیقه 69 و به زیبایی، گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا او در 10 دیدار اخیر تیمش، فقط در یک مسابقه روی گل‌های کلباء اثرگذار نبوده باشد و به روند شگفت‌انگیزی که طی ماه‌های اخیر داشته، ادامه دهد.

کلباء که توانسته بود در مرحله یک هشتم نهایی جام ریاست جمهوری و با فرهاد مجیدی تیم دیبا الفجیره را با سه گل شکست دهد، در دور یک چهارم نهایی دست به کار بزرگی زد و با بریس مهدی قایدی، العین را 2 بر یک شکست داد، تیمی که با عبور از سد تیم‌های عربستانی النصر و الهلال، به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است.

مهدی قایدی که پس از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همواره مهره‌ای تاثیرگذار در ترکیب تیمش بوده و روی گل‌های کلباء نقش مستقیم و یا غیرمستقیم ایفا کرده بود، در جدال مقابل الوصل نیز ستاره تیمش بود و علاوه بر اینکه بارها خط دفاعی تیم صدرنشین لیگ امارات را آزار داد، تک گل کلباء را نیز وارد دروازه خالد صیف کرد.

در این مسابقه و در شرایطی که تیم فوتبال الوصل با یک گل پیش بود، قایدی روی حرکت تیمی و پاس تماشایی دنیل بسا، توانست کار را به تساوی بکشاند. پس از آنکه پرتاب یک اوت از سوی بازیکنان کلباء به بسا رسید، او با پشت پا توپ را در اختیار مهدی قایدی قرار داد و این بازیکن نیز به دور از تکل بلند مدافع ملی پوش و مطرح کره‌ای یعنی جونگ سئونگ هیون، توپ را وارد دروازه کرد تا حساب کار یک بر یک شود.

این ششمین گل مهدی قایدی طی ۱۰ دیدار آخر اتحاد کلباء در تمامی رقابت‌ها بود. جایی که ستاره بوشهری پیش از این نیز ۴ مرتبه به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده بود تا مشخص شود از الان و برای تابستان پیش رو، مشتریان دست به نقد و نام‌داری خواستار جذب این بازیکن خواهند بود.

قایدی که اکنون تحت قرارداد باشگاه شباب الاهلی است، توانسته به خوبی خود را در ترکیب اتحاد کلباء جا بیندازد، به نحوی که در تمامی بازی‌هایی که برای ببرها به میدان رفته، مهره‌ای ثابت و اصلی در ترکیب این تیم بوده است. البته که همچون اکثر دیدارهای این فصل، اشتباهات عجیب در خط دفاعی کلباء سبب شد تا آنها قدر گل ارزشمند قایدی را ندانند و این مسابقه را با حساب ۴ بر یک واگذار کردند تا الوصل به دیدار فینال جام حذفی یا همان جام ریاست جمهوری امارات صعود کند و رویای مدیران کلباء برای فتح این جام به باد برود.

دیگر خبرها

  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)