Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:56:54 GMT

میلگردهای ارزان در بازار آهن

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۱۳۶۰

میلگردهای ارزان در بازار آهن

از آنجایی که میلگردها کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی و سایر صنایع دیگر دارند, در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که میلگردهای ارزان در بازار کدامند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام کاویان، می دانید که مقاومت فشاری بتن بسیار بالا است و برای خرد شدن آن نیروی فوق العاده ای نیاز است. با این حال مقاومت کششی بتن نسبتا ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شکلی که شکستن بتن بر اثر عواملی مانند خم شدن یا پیچ خوردن با نیروی بسیار کمتری صورت می گیرد. به همین دلیل برای افزایش مقاومت کششی بتن از میلگرد استفاده می شود.

معرفی ارزانترین میلگردهای بازار

در کل دو نوع میلگرد ساده و آجدار در بازار یافت می شوند. از میلگردهای آجدار اغلب در صنایع ساختمانی و از میلگردهای ساده برای انجام عملیات جوشکاری و… استفاده می شود. در ادامه با ارزانترین میلگردهای بازار و کارخانه های تولید کننده آنها آشنا خواهید شد. ( جهت مطالعه بیشتر به میلگرد چیست در سایت فولاد کاویان مراجعه کنید)

میلگرد سرمد ابرکوه یزد

اولین مورد از ارزانترین میلگردهای ایران  که قیمت میلگرد مناسب تری داری میلگرد تولیدی مجتمع فولاد سرمد ابرکوه یزد است. این کارخانه در سال ۱۳۹۱ و با هدف تولید محصولات فولادی مانند میلگرد, تیرآهن, شمش و سایر مقاطع فلزی تاسیس شد. میلگردهای تولید شده توسط این کارخانه علاوه بر قیمت مناسب ویژگی های دیگری هم دارند که در زیر می توانید این ویژگی ها را مشاهده کنید :

کیفیت میلگردهای سرمد ابرکوه یزد بسیار بالا هستند. یکی از مزایای میلگردهای سرمد ابرکوه یزد نزدیک بودن محل قرارگیری کارخانه تولیدی آنها به مسیرهای ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب است. امکان صادرات این میلگردها هم وجود دارد. کارخانه سرمد ابرکوه برای تولید میلگرد از جدیدترین فناوری های روز جهان استفاده می کند. میلگردهای این کارخانه بر اساس استانداردهای ملی ایران و استاندارد سرمد ابرکوه یزد ساخته می شوند.

برای تولید این نوع میلگردها از دو روش استفاده می شود : روش آلیاژی و روش ترمکس.

روش تولید میلگردها بر روی قیمت آنها هم تاثیر می گذارد. توجه داشته باشید میلگردهایی که با استفاده از روش آلیاژی ساخته می شوند سختی پایین تری نسبت به میلگردهای ساخته شده به روش ترمکس دارند. کارخانه فولاد ابرکوه یزد با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن میلگرد با گرید A۳ توانسته برای خود بازار خوبی را فراهم کند و نبض بازار آهن استان یزد را در دست بگیرد.

میلگرد نیشابور

یکی از معروفترین و ارزانترین میلگردهای موجود در بازار ایران میلگرد نیشابور است که توسط کارخانه فولاد خراسان تولید می شود. این واحد صنعتی برتر, از سال ۱۳۸۰ تا به کنون یعنی حدودا دو دهه در کشور در حوزه تولیدات مقاطع فولادی فعالیت دارد. این محصول با نام تجاری میلگرد نیشابور در بازار معروف می باشداین کارخانه میلگردهای ارزان و با کیفیتی را در انواع ساده و آجدار تولید می کند. و ظرفیت ۵۵۰ هزار تن انواع محصولات و مقاطع فولادی اعم از میلگرد ناودانی و… را تولید می کند و میلگردهای آجدار نیشابور به دو نوع میلگرد آجدار مارپیچ و جناغی دسته بندی می شوند. این کارخانه از تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت انواع میلگرد استفاده می کند. از میلگردهای کارخانه فولاد خراسان برای تقویت بتن استفاده می شود. میلگردهای نیشابور بر اساس استانداردهای بین المللی و با ابعاد ۱۰ تا ۳۲ تولید می شوند.

میلگرد آریان فولاد

یکی دیگر از ارزانترین میلگردهای بازار میلگرد آریان فولاد است که با هدف ساخت مقاطع فلزی مانند ناودانی, تیرآهن, نبشی, ریل و… تولید می شود. نورد آریان فولاد در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. آریان فولاد در شهرستان بوئین زهرا در قم واقع می باشد و یکی از بزرگترین کارخانه های خصوصی تولید کننده مقاطع فلزی محسوب می شود. ظرفیت ۷۸۰ هزار تن در سال می باشد این میلگردها علاوه بر قیمت مقرون به صرفه مزایای دیگری هم دارند که می توانید آنها را در زیر مشاهده کنید :

به دلیل اینکه این کارخانه در شهر قم تاسیس شده است فاصله زیادی با بازار تهران ندارد و همین هم باعث کاهش مسافت و هزینه حمل و نقل می شود. این کارخانه برای تولید میلگرد از تکنولوژی های روز دنیا که توسط کشورهای خارجی مانند ایتالیا, آلمان و ژاپن تولید شده اند استفاده می کند. از آنجایی که میلگرد آریان فولاد بر اساس استانداردهای جهانی تولید می شود هیچ خطری برای محیط زیست ندارد.

میلگرد راد همدان

اگر می خواهیم بررسی کنیم میلگردهای ارزان بازار کدامند نمی توانیم میلگرد راد همدان را نادیده بگیریم. این میلگردها از سال ۱۳۹۶ توسط کارخانه فولاد راد همدان و با هدف تولید انواع میلگرد آجدار ساخته می شوند. میلگردهای این کارخانه بر اساس استاندارد A۳ و A۴ ساخته می شوند و با توجه به ابعاد خود قیمت متفاوتی هم دارند. ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال تولید می کند برخی از مزایای میلگرد راد همدان در زیر آورده شده است :

میلگرد راد همدان را با استفاده از فناوری جدیدی که توسط شرکت های ایتالیایی و آلمانی ساخته می شود میلگرد تولید می کند. میلگردهای راد همدان بر اساس استانداردهای ایران و اروپا تولید می شوند. ازجمله مهمترین مزایای این کارخانه ارسال مدارک مربوط به آزمایش میلگردها همراه با محصول برای مشتریان است.

فولاد کاویان  kavian.ir ارائه دهنده انواع آهن آلات در بازار آهن تهران ۰۲۱۶۶۳۱۷۸۰۸

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت میلگرد بر اساس استانداردهای سرمد ابرکوه یزد استفاده می شود کارخانه فولاد ساخته می شوند آریان فولاد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: از گذشته تا کنون تجارب قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که این سیاست در هیچ دوره‌ای جواب نداده است. نه فقط برای خودرو بلکه برای شیر و ماست و لبنیات و لوازم خانگی نیز موضوع نرخ‌گذاری یک سیاست شکست خورده بوده و من تعجب می‌کنم چرا این سیاست درباره خودرو و دیگر کالاها که هزینه‌های ساخت مشخصی دارند ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: معتقدم تعیین قیمت ناشی از عدم تمرکز در سیاست‌گذاری صنعت خودرو است. صنعت خودرو متولی مشخصی ندارد که برای آن ریل‌گذاری کند، نقشه راه توسعه این صنعت را تدوین کند و در اجرا دخالت نداشته باشد. سیاست‌گذار فقط باید نظارت و هدایت کند و اجرا را به شرکت‌های خودروساز بسپارد.
محبی‌نژاد بیان کرد: قیمت کارخانه بعضا ۸۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل نداشتن گواهی‌نامه یا داشتن پلاک فعال از ثبت نام منع شده‌اند. در حالی که ممکن است فردی گواهی‌نامه نداشته باشد و بخواهد از راننده استفاده کند. با حذف این افراد حق مصرف‌کننده ضایع می شود. از آن طرف رانتی به عنوان یارانه سیاه در جامعه توزیع می‌کنیم که کم هم نیست.
وی تصریح کرد: تا زمانی که مساله قیمت‌گذاری دستوری حل نشود مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد. فقط هر روز بر تعداد کسانی که از کیفیت و قیمت ناراضی هستند افزوده می‌شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان، ضرر دیگر ناشی از قیمت‌گذاری را متوجه سهامداران بورس دانست و گفت: علاوه بر ضرر خودروسازان و مصرف کنندگان خودرو، مردمی هم که در بورس سرمایه‌گذاری تا در تولید مولد نقش داشته باشند ضرر می‌کتند؛ زیرا وقتی سهام خودروسازان می‌ریزد سهامداران بی‌تقصیر شرکتهای بورسی نیز متضرر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مطالبات معوق قطعه‌سازان سر به فلک کشیده است گفت: میانگین زمان مطالبات معوق قطعه‌سازان به بیش از 150 روز رسیده است. قطعه‌سازی که بتواند 120 روزه مطالباتش را بگیرد سراغ نداریم. خودروساز هم  پول ندارد و به شیوه‌های مختلف نقدینگی‌اش از دست می‌رود. در نهایت محصول این شیوه سیاست‌گذاری صنعت خودرو خسران است و بس.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند