Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر علیرضا صداقت روز سه شنبه افزود: گزارش هایی مبنی بر ورود اومیکرون به کشور تایید شده است که این ورود دور از انتظار نبود چرا که وقتی یک سویه جدید ایجاد می‌شود به دلیل ارتباطاتی که وجود دارد به هر روی منتقل خواهد شد، به ویژه در خصوص سویه اومیکرون که واگیری بسیار بالاتری نسبت به سویه اولیه کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این میان نکته حائز اهمیت که باعث نگرانی خواهد بود این است که شیوع گسترده و سریعی در این سویه دیده شده است چرا که شیوع سریع به هر حال باعث درگیری تعداد بیشتری از افراد جامعه خواهد شد و این مساله احتمالا در افراد با سطح ایمنی پایین دردسرساز خواهد بود.

این پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: دوره نهفته در صورت ابتلا به اومیکرون کمتر از سه روز ذکر شده است در حالی که ما در سویه دلتا دوره نهفتگی حدود یک هفته‌ای را داشتیم، این بدان معنی است که اگر ما با یک فرد مبتلا تماس پیدا کردیم در عرض ۲ تا سه روز علامت‌دار خواهیم شد.

وی در خصوص راهکار مقابله با سویه اومیکرون افزود: اطلاعات ما درباره درمان سویه اومیکرون شاید کمتر باشد و تا حدی مردم را دچار استرس کرده باشد اما باید این اطمینان خاطر را داد که تاکنون کسی تاثیرات مثبت واکسن‌ها یا داروهای معمول درمان کرونا، روی این سویه را انکار نکرده است.

دکتر صداقت ادامه داد: کاری که ما باید انجام بدهیم بالابردن درصد واکسیناسیون است چرا که همچنان کشورهایی که درصد بالای واکسیناسیون داشته اند، حتی در مواجهه با سویه اومیکرون ابتلای کمتری داشت و در صورت ابتلا نیز بستری یا مرگ و میر بالایی نداشته اند.

حدود هشت میلیون ایرانی هنوز دُز اول واکسن را نزده اند

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هنوز حدود هشت میلیون نفر در کشور حتی دُز اول واکسن را تزریق نکرده اند که شاید این تعداد نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، درصد بالایی به نظر نرسد اما همین تعداد معادل کل جمعیت یک کشور کوچک اروپایی است.

دکتر صداقت با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از هموطنان نیز هنوز دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، افزود: وزارت بهداشت اعلام کرده است که همه افراد بالای ۱۸ سال، در صورت سپری شدن سه ماه از تزریق دز دوم واکسن، باید نسبت به دریافت دز سوم مبادرت کنند و توصیه ما به همه هموطنان آن است که واکسیناسیون خود را کامل کرده و بدانند که واکسیناسیون کامل، دیگر دریافت ۲ دز واکسن نیست بلکه اکنون دریافت سه دز واکسن به معنای واکسیناسیون کامل است.

استفاده از ماسک به ۴۰ درصد کاهش یافته است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هنوز روزهای سخت مواجهه با موج پنجم کرونا از یاد و خاطر ما نرفته و بار خستگی روحی و جسمی آن همچنان بر شانه‌های کادر درمان سنگینی می‌کند، ادامه داد: تنها راه مقابله‌ با موج بعدی، که هنوز ابعاد آن به درستی روشن نیست، این است که در وهله نخست واکسیناسیون را کامل کنیم، یعنی همه افراد بالای ۱۸ سال سه دز واکسن خود را دریافت کنند و حتما زدن ماسک را رعایت کنند.

دکتر صداقت با بیان اینکه ماسک، واکسن و فاصله اجتماعی همچنان سه ضلع عبور دهنده ما از کرونا خواهند بود، گفت: ماسک حلقه مفقوده این روزهای ما است چرا که در اوج موج پنجم، آماری که ارائه می‌شد، از استفاده ۸۰ درصدی مردم از ماسک خبر می‌داد که در حال حاضر استفاده از ماسک در جامعه به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

هم اکنون حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند و از ۳۳ شهرستان این استان یک شهرستان در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

از مجموع جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان رضوی تاکنون ۹۳ درصد دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر دیروز دوشنبه ۲۹ آذرماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۷۸ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۶۹ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۱۲۴ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۹ هزار و ۴۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۰ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۱۹ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۸۲ نفر دُز دوم و چهار میلیون و ۵۴ هزار و ۵۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۴۵۶ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۵۱۱ هزار و ۵۱۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۷۵ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۷۶۶ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۸۸ نفر را گرفته است. ۲۴۶ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۹۳۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۵۱ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۷۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۲۷ هزار و ۳۲۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه نهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک اومیکرون مشهد سازمان نظام پزشکی طرح واکسیناسیون کرونا فاصله گذاری اجتماعی ویروس دلتا واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک اومیکرون ویروس کرونا ماسک اومیکرون مشهد سازمان نظام پزشکی طرح واکسیناسیون کرونا فاصله گذاری اجتماعی ویروس دلتا واکسن کرونا سویه اومیکرون واکسن کرونا ویروس کرونا ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است

آخرین گزارش مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ورودی سد‌ها در این بازه زمانی به ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته با موجودی ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعبی کاهش ۵ درصدی را ثبت کرده است. همچنین خروجی سد‌ها برای تامین مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۳ درصدی داشته و از ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب به ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

در مجموع در آمار منتهی به ۱۶ اردیبهشت، موجودی سد‌ها در سال آبی جاری به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده که در مقایسه با موجودی ۳۱، ۹۷ میلیون مترمکعب سال گذشته، ۱ درصد افزایش داشته و به پرشدگی ۶۵ درصدی رسیده است.

بر این اساس ۱۱ سد کشور دارای پرشدگی ۱۰۰ درصدی هستند و تنها سد کشور که موجودی آن تک رقمی و تنها ۷ درصد است، سد دوستی در استان خراسان رضوی است. مجموع ۵ سد پایتخت نیز با موجودی ۴۸۷ میلیون مترمکعبی به پرشدگی ۲۶ درصدی رسیده که همچنان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت نیز ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی نسبت به دوره‌های ۵۵ ساله درازمدت با متوسط ۲۲۱.۳ میلیمتر ۱ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۱۸۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ادامه نیز میزان بارندگی‌ها به تفکیک استان‌ها قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است