Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی هنگام بازدید از پروژه سد دیورش در شهرستان رودبار اظهار داشت: ساخت این سد جهت تامین آب شرب مردم این منطقه و روستاهای اطراف و همچنین تامین آب اراضی زراعی در سال ۹۳ آغاز  و پس از گذشت ۶ سال، تنها ۵۰ درصد از این طرح اجرایی شده است.

وی افزود: مشکلاتی در راستای احداث این سد از قبیل تامین مصالح مورد نیاز، قطع درختان و سایر موارد ایجاد شده که قرار است این مشکلات به زودی مرتفع شود تا روند اجرایی تکمیل آن شتاب بیشتری گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیمانکار این طرح متعهد شده تا با تامین مصالح در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ این سد را به پایان برساند، ادامه داد: دادستان شهرستان رودبار نیز با حفظ انفال و منابع طبیعی بر چگونگی برداشت و استفاده مصالح این سد نظارت دارد تا مصالح برداشت شده در راستای  احداث سد به درستی مصرف شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان به معضل کم آبی اشاره و بیان کرد: بحران آب و کم آبی مختص به کشور ما نیست و یک معضل جهانی بشمار می‌رود که طی سال‌های اخیر نیز معضل کم آبی مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: البته احداث سد در مکان‌هایی که ظرفیت آن وجود دارد، رویکردی پیشگیرانه در جهت عقیم‌سازی بحران آب است و می‌توان از این راه امنیت آبی شهروندان را تامین کرد.

همچنین حجت‌الاسلام خلیلی در ادامه از پروژه معدن خرشک بازدید کرد و دستورات لازم جهت تسریع در روند رسیدگی پرونده‌های قضایی تشکیل شده مربوط به احقاق حقوق ساکنان روستای خرشک را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان استانی و مسئولان شهرستان رودبار از سد دیورش و همچنین معدن خرشک شهرستان رودبار بازدید کرد.

اول خرداد سال جاری رانش زمین در روستای خرشک از توابع شهرستان رودبار گیلان ایجاد شد که این رانش منجر به تخریب سه واحد مسکونی و مصدوم شدن یک نفر شد که پس از این رانش، مسئولان و متولیان مربوطه بدلیل نگرانی از ریزش‌های بیشتر و تهدید جان ساکنان، از آنها خواستند که خانه‌های خود را برای امنیت جان خود و خانواده‌شان ترک کنند .

بسیاری از اهالی محلی منطقه خرشک رودبار،  ۱۴ سال برداشت شن و ماسه از معدن در این منطقه را که از ۲ سال پیش متوقف شده را علت این مساله عنوان کردند.

برچسب‌ها رشت دادگستری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت دادگستری گیلان رشت دادگستری گیلان شهرستان رودبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین در محدوده سراوان تا پیچ شاه عباسی به طول ۱۲ کیلومتر است.

به گزارش مهر، غلامعلی نیک فهم با اشاره به وضعیت تردد در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به پایان تعطیلات و بازگشت مسافران شاهد ترافیک در محورهای خروجی استان هستیم.

وی با بیان اینکه در محور رشت - قزوین محدوده سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتر است، افزود: در ورودی شهر رودبار نیز شاهد ترافیک سنگین ۱۰ کیلومتری هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به ترافیک روان سایر محورهای استان، گفت: محور پونل - خلخال نیز مسدود است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • بازدید استاندار گیلان از سد «دیورش» در رودبار
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار