Web Analytics Made Easy - Statcounter

«میعاد صالحی» روز سه شنبه در حاشیه مراسم ورود ناوگان ریلی به کشور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کارگروه مشترک وزارت راه و صنعت، افزود: با هدف رشد و توسعه ناوگان اعم از باری و مسافری، از ابتدای دولت سیزدهم جلساتی با حضور وزاری صمت و راه و شهرسازی برگزاری شد.

وی با بیان اینکه کارگروهی دایمی با هدف حل مشکلات فی مابین دو وزارتخانه تشکیل شد،  اظهار داشت: بخش قابل ملاحضه‌ای از حمل بار ریلی خور در کشور بار معدنی است به همین دلیل تفاهم های خوبی با وزارت صمت از جمله در موضوع تهییه اطلس ریلی باری در حوزه معدنی کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه آهن در حوزه مالی بدهکار است و البته از دوره قبل هم توانمندی و هم ناکارآمدی‌هایی برای ما به جای مانده است. در حال جبران بدهی‌های شرکت راه آهن و صنعت حمل‌و نقل ریلی هستیم و به موازات آن در حال حرکت به سمت بهسازی، نوسازی و سرمایه گذاریهای جدید هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه اخذ مجوزهای جدید در شورای اقتصاد در دستور کار است،  گفت: بخش خصوصی در تامین ناوگان بیش از بخش دولتی ورود دارد. اکنون در واگن پارس درحال ساخت واگن‌های جدید هستیم.  

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: واگن پارس از توانایی ساخت بیش از هزار واگن در سال خبر داده است و بیش از نیمی از واگن‌هایی که امروز در این مراسم رونمایی شد مربوط به واگن پارس است.

وی از گشایش مالی در بخش صنعت ریلی خبر داد و گفت: امیدواریم با این گشایش مالی،  تسهیل کننده استفاده بخش خصوصی از منابع دولتی باشیم.

وی درباره انتقاد شرکت ریلی رجا از عدم افزایش قیمت بلیت‌های مسافری،  کمبود اعتبارات این شرکت و همزمان اختصاص مسیرهای ریلی زیان‌ده به این شرکت، افرود: شرکت رجا بیش از ۵۰ درصد حمل‌و نقل ریلی مسافری را به خود اختصاص داده است.  

صالحی با بیان اینکه ده سال پیش این شرکت متعلق به راه آهن بود و به صورت غیرکارشناسی از راه‌آهن جدا و واگذار شد، گفت: راه‌آهن هیچ واگن مسافری ندارد و همه آن در اختیار بخش خصوصی است. با این حال معتقدیم باید در حوزه حمل و نقل ریلی مسافری، سندی در جهت توسعه انسانی تدوین شود.

وی گفت: آنچه بین راه آهن و شرکت رجا مورد بحث است مسیرهای ریلی تکلیفی است که گاهی ضریب اِشغال مناسبی نداشته باشد. اگر این مشکلات حل شود موضوع مسافری و عدم افزایش قیمت بلیت هم حل خواهد شد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وضعیت رجا در دولت تعیین تکلیف می شود اما سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک نیز باید برای وضعیت مالی رجا فکری داشته باشد و سهم خود را بپردازد.

برچسب‌ها حمل و نقل ریلی شورای اقتصاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی شورای اقتصاد حمل و نقل ریلی شورای اقتصاد حمل و نقل ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور ایلام مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید