Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:19:54 GMT

ما می‌کاریم، بقیه برداشت می‌کنند!

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۲۰۷۷

ما می‌کاریم، بقیه برداشت می‌کنند!

در ادامه یادداشت ۳۰ آذر روزنامه جوان به قلم فریدون حسن می‌خوانیم: باز هم داستان تلخ مهاجرت یک ورزشکار و سکوت مسئولان ورزش کشور در این مورد حساس و سرنوشت‌ساز. گویا قرار نیست نقطه پایانی به این ماجرای تلخ زده شود. باز هم حرف، حرف عدم توجه و رسیدگی است، اینکه مدال جهانی داشته باشید و در رده‌های مختلف سنی قهرمان جهان باشید، اما نتوانید راهی به تیم ملی کشورتان پیدا کنید، به طور حتم باعث دلسردی و سرخوردگی هر ورزشکاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن وقت است که هر جوان جویای‌نامی به اولین چراغ سبز پاسخ مثبت می‌دهد.

همین چند سال قبل بود که آذربایجان، همسایه شمالی برای صید ورزشکاران بیرون مانده از تیم‌های ملی ایران تور پهن کرد و اتفاقاً موفق هم شد برخی از شانس‌های مدال ایران در المپیک و پارالمپیک را صید کند و دست ما خالی بماند تا فقط حسرت بخوریم. حالا هم گویا نوبت صربستان است که اقدام به این صید بدون هزینه کند. علی ارسلان، فرنگی‌کار جوان ایران به‌طور حتم آخرین ورزشکاری نخواهد بود که گرفتار این تور می‌شود پس باید چاره‌ای اندیشید.

شنیدن دلایل مهاجرت این کشتی‌گیر تلخ‌تر از خود مهاجرت اوست. میدان ندادن به او از سوی کادر فنی تیم ملی به‌رغم تمام موفقیت‌های چشمگیر این کشتی‌گیر جوان سرانجام کار را به جایی رساند که او تصمیم به مهاجرت بگیرد و به گفته اکثر کارشناسان کشتی این یعنی از دست رفتن فرصت کسب چند مدال در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک‌های آینده، یعنی ما استعداد را پرورش داده‌ایم، اما، چون خودمان توانایی و برنامه استفاده از آن را نداشتیم و نتوانستیم محصولمان را برداشت کنیم، دیگران آن را برداشت خواهند کرد و شادی کسب مدال نیز نصیب آن‌ها خواهد شد.

ضربه این بی‌توجهی به استعدادهای ورزش کشور البته فقط به عرصه ورزش خلاصه نمی‌شود و می‌تواند حتی بهره‌برداری‌های سیاسی نیز بر ضد نظام داشته باشد که متأسفانه ما از آن هم غافل هستیم. به خوبی می‌دانیم انگیزه اصلی مهاجرت ورزشکارانی نظیر ارسلان صرفاً ورزشی است و آن‌ها به دنبال میدانی برای دیده شدن و شرکت در مسابقات بین‌المللی هستند تا عمر ورزشی‌شان بیهوده هدر نرود، اما حتی اینگونه مسائل هم می‌تواند اسباب شیطنت معاندان نظام و کشور را فراهم کند و این ورزشکاران را به سمت و سویی سوق دهد که مطابق میل دشمنان ایران اسلامی است.

از قدیم گفته‌اند گره‌ای را که با دست باز می‌شود نباید به دندان کشید. گره مهاجرت ورزشکاران ایران هم نقل همین سخن است. گره‌ای که خیلی راحت و با توجه بیشتر، امکانات بیشتر و میدان دادن بیشتر به جوانان ورزشکار با دست باز می‌شود، اما چون هیچ کدام از این کارها انجام نمی‌شود این گره اینقدر کور می‌شود که دیگر حتی با دندان هم نمی‌توان آن را باز کرد. مهاجرت ورزشکاران اتفاق تلخی است. از دست رفتن سرمایه‌هایی است که برای پرورش آن‌ها هزینه شده، اما با سوءمدیریت از دست می‌روند و این اتفاقی است که باید جلوی تکرار آن گرفته شود که اگر گرفته نشد دیری نخواهد پایید که با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهیم شد، مشکلاتی نظیر کمبود ورزشکار مدال‌آور، جوان و جویای نام.

منبع: روزنامه جوان برچسب‌ها فدراسیون های ورزشی مهاجرت نخبگان فقر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون های ورزشی مهاجرت نخبگان فدراسیون های ورزشی مهاجرت نخبگان فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدال ایران قطعی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون بوکس، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز دوشنبه، رقابت‌های رده‌ سنی جوانان برگزار شد و دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی (امیررضا) سلطانی که ابتدا استراحت داشت، برابر دلگون‌سایخان از مغولستان قرار گرفت و در حالی‌که راند نخست را باخته بود در دو راند بعدی با کوچ مناسب کادرفنی و عملکردی جانانه، به برتری دست یافت تا با صعود به نیمه‌نهایی، نخستین مدال ایران را قطعی کند. وی در نیمه‌نهایی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان مصاف می‌دهد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان برابر رابرت مالنوک‌ از فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین فردا سه‌شنبه رقابت‌های رده‌سنی «امید» پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی‌ جونگ‌ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا از هند می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی با گانباتار گان‌اردنه از مغلوستان دیدار می‌کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز، محمد محشری با گورپاد از هند روبه‌رو خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده