Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-خیرالدین گفت: بیش از ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری گفت: گفتمان پایه‌های کشور باید گفتمان پیشرفت علم و فناوری باشد و وزارت علوم روی این مسئله در جهت فرهنگ سازی حوزه فناوری تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان یکی از بهترین مفاخر و موثر‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

خیرالدین تصریح کرد: ایجاد معاونت فناوری و نوآوری از برنامه‌های پیشنهادی وزیر علوم در مجلس بود و توانستیم در کوتاه مدت این معاونت را ایجاد کنیم تا بتوانیم باعث ارتقای شاخص‌های شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری شویم.

او اضافه کرد: با ایجاد معاونت باید بتوانیم بستری مناسب برای نخبگان علمی ایجاد کنیم و به گسترش آن‌ها بپردازیم، این موضوع باید تکمیل اکوسیستم فناوری را به همراه داشته باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این معاونت، بحث تمرکز و سطوح آماری نوآوری میانی و افزایش متقاضیان ورود به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است که باید در اولویت قرار گیرد.

خیرالدین اضافه کرد: بحث کارآفرینی دانش بنیان هم از اولویت‌های برنامه وزارت علوم است که امیدواریم بتوانیم با ایجاد واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان بحث اشتغال را به درجه خوبی برسانیم.

ایران رتبه ۷۱ نوآوری و فناوری جهان را دارد

خیرالدین بیان کرد: رتبه ۱۶ تولید علم در جهان و رتبه یک تولید علم در منطقه را داریم که نشان دهنده سرمایه گذاری خوب کشور در تحقیقات بنیادی است و باید به صیانت و حفظ و ارتقای آن‌ها بپردازیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: در بحث نوآوری و فناوری رتبه ۹۵ را داشته ایم که اکنون به رتبه ۷۱ دست یافته ایم.

خیرالدین ادامه داد: در شاخص نوآوری رتبه ۶۰ام را داریم که در سال ۲۰۱۴ شاخص جهانی نوآوری ایران عدد ۱۲۰ بوده است؛ در این زمینه ابتدای کار هستیم و باید رتبه‌ها را ارتقا دهیم.

او گفت: بحث فناوری برای وزارت علوم بسیار مهم است چرا که نشان می‌دهد در چه زمینه‌ای باید کار کنیم تا مانند ستاد نانو در جهان شاخص شویم. بیش از ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند در مقابل، دانشجویانی که مهارت آموزی کردند مانند دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی، اکثرا جذب کار شده اند.

خیرالدین بیان کرد: حدود ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی وارد شرکت‌های دانش بنیان شده اند که باید در شغل و حرفه مرز جدیدی را خلق کنند و استاندارد‌های موجود در حرفه خود را ارتقا دهند. کارآفرینی برای وزارت علوم به ویژه در حوزه فرهنگ سازی و هدایت شغلی، بسیار مهم است.

او اضافه کرد: دانشگاه صنعتی شریف «مدرسه اشتغال» را پیشنهاد داده بود که آن را به مرحله اجرایی رساند و با برآوردهای وزارت علوم الگوی بسیار موفقی است. پیگیر هستیم تا با شکل گیری «مدرسه اشتغال» در تمام دانشگاه های کشور خودشناسی و هدایت فارغ التحصیلان دانشگاهی را متناسب با رشته خود به بازارکار ایجاد کنیم.

خیرالدین یادآوری کرد: بیش از ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور داریم که ۱۱ عدد از آن دانشگاهی هستند. با پیگیری های انجام شده بجای ۴ منطقه هیئت امنا، ۶ منطقه هیئت امنا شکل گرفته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فارغ التحصیلان دانشگاهی شرکت های دانش بنیان فناوری و نوآوری علم و فناوری وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.  

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  


هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپاد‌ها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.


در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!
 
توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.  

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!  

و اکنون رویداد‌های پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.


السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد