Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:24:42 GMT

احکام سند راهیان نور به نحو احسن اجرا شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۲۵۸۰

احکام سند راهیان نور به نحو احسن اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان اظهار کرد: رهبر انقلاب به شایستگی فرموده‌اند که راهیان نور، عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه آنچه در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام رقم خورد، ایثار و بزرگی و عظمت بود گفت: آنچه در جوانان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تبلور یافته بود و توانستند ارز‌ش‌های انقلاب و نظام را حفظ کنند، روح بزرگ ملت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان افزود: رشید‌ترین و دلیر‌ترین جوانان ما در دوران دفاع مقدس توانستند، تمامیت ارضی، ارزش‌های قرآنی و اسلامی حاکم بر کشور، و همچنین از آحاد مردم به نحو احسن حفظ و حراست کنند.

وی گفت: استکبار جهانی در همان روزهای آغاز انقلاب اسلامی به دنبال فروپاشی و تجزیه کشور ایران اسلامی بود که با شکست مواجه شد.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به آنچه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گذشت اظهار کرد: دفاع مقدس، بزرگ‌ترین، فاخر‌ترین و ارزشمندترین سند مقاومت، پایمردی، ایستادگی و رشادت ملت سلحشور ایران است.

وی با بیان اینکه وظیفه ماست ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ و از آن‌ها حراست کنیم و به نسل آیندگان نیز انتقال دهیم بر انجام و اجرای سند راهبردی راهیان نور تأکید کرد و گفت: از مهم‌ترین مباحث در سند راهیان نور استان، احیا و انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و دستاوردهای آن به نسل جوان است.

استاندار همدان افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، باید بتوانیم واقعیت‌های انقلاب اسلامی را به گونه‌های مختلف انتقال دهیم که بعد از گذشت چند نسل جای ارزش‌ها عوض نشود.

وی گفت: امروزه یک عده خارج نشین به دنبال این هستند تا چهره سیاه و اقدامات ستم‌گرانه رژیم پهلوی را روشن و مصلحانه نشان دهند بنابراین باید ارزش‌های واقعی دوران دفاع مقدس را به خوبی به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

قاسمی‌فرزاد ضمن اشاره به برخی احکام مندرج در سند راهبردی راهیان نور، گفت: گسترش مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در تمام سطوح برای شناسایی، کشف و معرفی ظرفیت‌های جدید گنجینه دفاع مقدس امری ضروری است‌. 

وی گفت: بسترسازی جهت تحقق، تحول‌آفرینی در برنامه‌ها و فرآیندهای متناسب با نیازها جوانان از جمله موضوعاتی است که سند راهبردی راهیان نور لحاظ شده‌اند.

استاندار همدان افزود: مجموعه فعالیت‌ها و تلاش‌های کسانی که در چند سال گذشته، در راستای این حرکت معنوی و مقدس انجام گرفته، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: وظایف و تکالیف همه دستگاه‌های اجرایی در سند راهبردی راهیان نور مشخص و تعیین شده است.  در سطح شهرستان‌ها، فرمانداران به عنوان رئیس ستادهای شهرستانی راهیان نور، انجام وظیفه خواهند کرد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به دستگاه‌های اجرایی متولی اجرای سند راهبردی راهیان نور، گفت: از ظرفیت‌های راه‌وشهرسازی و حوزه عمرانی شهر‌داری‌ها نیز در راستای تحقق سند راهبردی راهیان نور استان استفاده شود‌.

وی با بیان اینکه برش استانی سند راهبردی راهیان نور، باید به عنوان یک سند بالادستی، مدون‌تر و قدرتمند‌تر از گذشته انجام و اجر شود افزود: باید بتوان با بسترسازی‌های لازم شرایط اسکان و تغذیه گروه‌های مختلف راهیان نور در مناطق جنگی مناسب و مطلوب باشد. 

استاندار همدان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام احکام و دستورالعمل‌های مندرج در سند راهبردی راهیان نور هستند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس راهیان نور رهبر انقلاب استاندار همدان دستگاه های اجرایی دوران دفاع مقدس استاندار همدان قاسمی فرزاد ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»

رسانه‌های روسیه خبر دادند که ارتش این کشور برای تقویت آمادگی خود، رزمایش اتمی با استفاده از تسلیحات اتمی غیر راهبردی برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اصرار آمریکا و متحدانش به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دارد، تدارک روسیه برای رزمایش اتمی خبرساز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ستاد کل ارتش آمادگی خود را برای رزمایش موشکی منطقه جنوبی با مشارکت نیروی هوایی و دریایی آغاز کرده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، فرمانده کل قوا به وزارت دفاع روسیه دستور برگزاری رزمایش‌ها برای تمرین استفاده از «تسلیحات اتمی غیرراهبردی» را داده و این رزمایش با هدف حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات برای تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه انجام می‌شود.

مسکو اعلام کرد که اقدام وزارت دفاع روسیه پاسخی به اقدامات تحریک آمیز کشورهای غربی علیه روسیه انجام می‌شود.

سفیر سیار روسیه گرگوری ماشکوف اعلام کرد که این کشور زرادخانه موشکی خود را برای ایجاد بازدارندگی در برابر غرب افزایش خواهد داد.

این دیپلمات روس به خبرگزاری ریانووستی گفت که «ما اکنون در مرحله تقابل آشکار هستیم و من امیدوارم که منجر به درگیری مسلحانه مستقیم نشود».

وی افزود که روسیه باید «اقدامات بیشتری برای تقویت توانمندی دفاعی خود شامل بیشتر کردن زرادخانه موشکی خود انجام دهد تا دشمن را هرگونه اقدام احتمالی برای سنجیدن توان روسیه مایوس کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند