Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نمایش مذهبی «کاش افسانه بود» به همت امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علی‌ها با همکاری گروه نمایشی «مشکات الهدی» در سالن ولایت آستان مقدس بانوی کرامت به روی صحنه رفت.

این نمایش در روز‌های ۲۵ و ۲۷ آذرماه به مناسبت ایام فاطمیه ویژه بانوان برگزار شد که روایت واقعه فدک و پاسخگویی به شبهات پیرامون زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها از اهداف اجرای این نمایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش با حضور بیش از ۸۰ نفر از بانوان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا شد.

نویسندگی و کارگردانی این نمایش مذهبی را وجیهه حیدری برعهده داشت و الهام بهشتی به عنوان سرپرست گروه نمایش در این برنامه هنری مذهبی حضور داشت.

زهرا شیرین کلام، ریحانه انصاری، مائده فروزان فر، فاطمه تبرائی، فاطمه سادات باطنی، مریم شعبانی و پریسا مقومی از بازیگران این نمایش بودند.

پرداختن با ابزار هنر به رویداد‌های دینی و انتقال معارف دینی در قالب‌های نمایش و فیلم از تاثیرگذارترین روش‌ها برای انتقال فرهنگ به نسل جوان است و انتقال فرهنگ با ابزار فیلم و نمایش ماندگاری و جاودانی معارف دینی را افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل است که امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب بر تولید آثار نمایشی، سینمایی و رسانه‌ای در عرصه دینی و مذهبی تأکید دارند و هنر نمایش و فیلم بهترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

بر همین اساس امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علی‌ها همزمان با ایام فاطمیه از زبان نمایش برای انتقال معارف فاطمی به نسل جوان و پاسخگویی به شبهات استفاده کرده است و گروه نمایش «مشکات الهدی» نمایش‌های مختلفی را با درون مایه دینی و مذهبی برگرفته از زندگی ائمه معصوم علیه‌السلام به روی صحنه برده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایام فاطمیه بانوی کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ جمعی از باستانی کاران نوجوان،در پردیس به مناسبتِ روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای،در محوطه مصلای نماز جمعه این شهرستان،توان و هنر خود را به نمایش گذاشتند. در پایان این مراسم، هدایایی هم به این نوجوانان و تعدادی از پیشکسوتان باستانی کار اهدا شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • شازده کوچولو به روایت عکس
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز